Det där var något av det mest verklighetsfrånvända jag läst.
Lösningen på allas problem är att resa mer, käka lite dyrare mat och ta tillvara på livet?
Ta tillvara på livet? Jag kan inte sluta skratta.
Jag behöver inte ens nominera dig, du har redan vunnit första pris i årets tävling i klassförakt.
Nänä du har fel, nu börjar vi om:
Äta bättre - Välj bättre (inte dyrare) mat och kroppen mår bättre.
Resa - Upptäck världen/sverige istället för att köpa senaste led-tvn. Handlar om att använda samma pengar fast på andra saker. Principen funkar oavsett ekonomi. Kommer till det lite längre ner.
Ta tillvara på livet - Säg ja när du får en chans att göra/lära dig något nytt.
Jämför mig och en person (allt taget ur verkligheten). Denne person har senaste halvåret lagt 45 000kr på teknikprylar som för stunden är hans stora glädje, men klagar fortfarande på att livet suger och "vill hitta på något". Har gett honom så många tillfällen och förslag men tackar i sista sekunden alltid "Nej...".
Jag studerar och har liten ekonomi, men jag tar billigaste bussen runtom Sverige, får se landet och får träffa nytt folk. Detta ger enligt mig bättre hälsa än någon annan jävla produkt, teknikpryl eller liknande.
Saker och ting kostar ofta inga stora summor pengar, det är vad man får ut av situationen som gör det hela så värdefullt.
Fler feltolkningsanalyser eller skrattanfall?