VdB kör Aprilia 2006

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Här har jag saxat en pressrelease, tyvärr har jag inte hittat den på sitt ursprungliga ställe så det är väl inte 100% bekräftat ännu...

PRESS RELEASE

APRILIA AND THE TWO-TIME WORLD CHAMPION, THIERRY VAN DEN BOSCH, TOGETHER FOR THE 2006 WORLD SUPERMOTARD

“Mr. Supermoto”, or the Frenchman and twice World Supermotard champion known to be the most charismatic and winning rider of the specialty, Thierry Van Den Bosch, will race for Aprilia next season.
The agreement with the 31 year-old rider from Agen represents a springboard for Aprilia’s goals of conquering the 2006 World Supermotard Championship as was already accomplished in 2004 (its debut year) with Jerome Giraudo.

“I am extremely motivated – commented Van Den Bosch - to race for Aprilia. The SXV is a great motorcycle, it is so different from all the others that I can’t wait to start the season. I believe in the bi-cylinder a lot and I think it is the road to the future. Already, Aprilia has surprised everyone with her competitiveness in the first two years of racing. No one imagined that she would walk away as the world champion in the first year of racing. I see a confident and motivated team, I tried out the motorcycle, and I find it excellent…I’m sure we’ll have a great season together”.

“We are so proud Van Den Bosch ranks in our official racing team – says Aprilia Brand Director, Leo Francesco Mercanti – it is just great. We count on him and on the team at large to confirm the Aprilia Twin leadership in the Supermotard World Championship. In a two years’ time racing we won a World title already. Two models since January on the market and an impressive team heading to excellence with Van Den Bosch will take us both through a successful racing season and to rewarding commercial victories as well.”

Fränt som fanken tycker iaf jag. Mer märken som slåss i toppen. Observera att det inte sägs om han ska köra S1 eller S2....

RookieSM skrev:
Riktigt coolt att jag får så grymma teamkompisar. ;)
Man är inte med i teamet förrens man har de tvåfärgade hjulen! Det vet du va!? MOUHAHAHAAAAAAAAAAaaaa

RookieSM skrev:
Det kan mycket väl bli tvåfärgade Alpina Raggi.. :tungan

Samma text finns på Aprilias hemsida, så jag antar att vi kan se det som 100% bekräftat. http://www.racingaprilia.com/eng/news.phtml?id=1691&c=10
Då var det visst därifrån min text kom, hehe.
Den är så jäkla läcker den hojen....

Men var ska du sätta dina startnummer?? Finns definitivt inte plats för så stora siffror som man ska ha på sidorna där, hehe. Jag kan snida ihop nåt i bly åt dig som blir stabilt och bra. OCH TUNGT!

Hjulen ser jäkligt bra ut. Och slanglösa... :tummenupp
Sett några priser? Kan man få dem ENFÄRGADE? :arsele

Last edited:
Australiensiska Apriliateamet har fått sina första hojar nu och direkt ur lådan (bytt däck och tagit bort lysen) och på första försöket så var de bara drygt 1 sekund efter KTM Factory-hojar, fan det kommer kunna bli ett riktigt roligt år det här!! :2cool

RookieSM skrev:
Australiensiska Apriliateamet har fått sina första hojar nu och direkt ur lådan (bytt däck och tagit bort lysen) och på första försöket så var de bara drygt 1 sekund efter KTM Factory-hojar, fan det kommer kunna bli ett riktigt roligt år det här!! :2cool
Va fan! Hoppas KTM har något nytt i motorväg att komma med annars lär man ju få byta märke inom en viss framtid... eller nääää bara att gasa mer!

RookieSM skrev:
Man ska ju kunna köra oxå, det är ju inte hojen som gör allt jobb :tungan :tungan :tungan :D :rolleyes: :banana

RookieSM skrev:
Detta kanske inte berör så många men några är säkert nyfikna, 177 sidor användarhandbok till SXV: http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=SXV RXV 450-550 Här kan man bla hitta torrvikt 125kg, serviceintervall för tävlingsåka oljebyte 30h, ventiljustering 60h och kolvbyte 60h mm.
Oj, jag som trodde att den skulle vara mindre servicebenägen än singels. Jag menar jag byter ju kolv på min CRF på 60 timmar, och jag har bara en att byta :D

Olof Eriksson skrev:
Oj, jag som trodde att den skulle vara mindre servicebenägen än singels. Jag menar jag byter ju kolv på min CRF på 60 timmar, och jag har bara en att byta :D

å andra sidan. Enl boken ska du byta vart 15:e, dvs. du kör 4 ggr längre än rekomnederat. Följer man samma modell på Aprilian så bytar man ju först vart 240:e h :7peta

Vad jag är mest konfunderad över är oljebytet. Vad gör att oljan håller tillräckligt god kvalité i 30 h på denna maskin jämnfört med max 5-10 h på stånkorna? Men tanke på hur kompakt motorn är kan den väl t.ex. inte rymma några avsevärt större mängder olja? (jepp, står säkert i instruktionsboken men jag orkar inte leta)

Undrar om det blir svårt att slå Aprilia i år....

Fick just höra att även Chris Iddon ska köra Aprilia 2006. Om de även behåller förra årets chaufförer blir det ett minst sagt konkurrenskraftigt team....

Ersättare för Iddon i Husa-stallet blir istället Cristophe Bertrand. Inte alls oäven men jag tror inte han är lika stark som Iddon. Hoppas nu att DCR i england behåller t.ex Sam Warren och satsar på honom i VM oxå. Kanske t.o.m värvar nån mer...

EDIT - När jag kollade lite noggrannare så kom visst Bertrand femma i förra årets VM, alltså platsen FÖRE Iddon. Kan bli bra. För dem båda.

Last edited:
http://www.aprilia.com/portale/eng/download_video.phtml#

Klicka på Mutation

Reklamvideon för nya motarden, tyvärr har dom koncentrerat sig på o filma halvnakna killar istället för hojen.... Men det lilla man får se av den ser helt klart lovande ut :)

**Edit**

Kolla filmen som heter Offroad Team, motarden är med där också.

Last edited:
Jag heter Lasse skrev:
125kg torr. Hur mycket kommer den att väga våt då? 140kg? :va
Torrvikt kanske var fel av mig, det är allt utom bensin, det är mycket lysen, instrument och skit, den är inte mer än nåt enstaka kilo tyngre än motsvarande hojar, typ Husqvarna SMR och KTM EXC med motardgrejor.

Fast sen har ju de andra oxå "lysen, instrument å skit" i lv-version. Sen brukar det ju vara si å så med tillverkarnas ärlighet i fråga om viktuppgifter etc. så i slutändan kanske det inte skiljer mer än nåt kilo hit å dit ... ska bli jäkligt intressant å se vad Prilian landar på i ärliga kilon i slutändan, om den håller allt vad internet-ryktena lovar :)

RookieSM skrev:
Torrvikt kanske var fel av mig, det är allt utom bensin, det är mycket lysen, instrument och skit, den är inte mer än nåt enstaka kilo tyngre än motsvarande hojar, typ Husqvarna SMR och KTM EXC med motardgrejor.

Supermoto skrev:
Man är inte med i teamet förrens man har de tvåfärgade hjulen! Det vet du va!? MOUHAHAHAAAAAAAAAAaaaa

De hjulen e ju pricken över i på den hojen..

Tog ett par balla bilder i Tjeckien när ja va nere förra året..

:yoparty

Bifogat

• aprillia.jpg
    aprillia.jpg
    116.2 KB · Visningar: 68
  • vdb.jpg
    vdb.jpg
    135.1 KB · Visningar: 57
  • vdb2.jpg
    vdb2.jpg
    125.9 KB · Visningar: 54
Last edited: