VCD-film?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har en film som mpg, osm jag skulle vilja ha på en cd-skiva. Nero har vcd-alternativ, men filen blir 807 mb och det får bara plats 700 på mina skivor. Hur kan man dela upp den i flera delar innan man bränner filmen? Eller kommer Nero att själv dela upp den?

Prova MpegTool eller Vcdcutter, då kan du dela hur/när du vill i en film!
Programen hittar du på Dc!
Pm´a annars!

Lycka till!
//Gumpa

Nr:18 skrev:
Har en film som mpg, osm jag skulle vilja ha på en cd-skiva. Nero har vcd-alternativ, men filen blir 807 mb och det får bara plats 700 på mina skivor. Hur kan man dela upp den i flera delar innan man bränner filmen? Eller kommer Nero att själv dela upp den?

eftersom det är VCD och inte DATA cd du bränner så ska den få plats...
typ... VCD är inte=data cd.... rtfm

//Håkan

807MB får plats på en 80min/700MB-skiva. Förutsatt att du bränner den som VCD och inte som data. De överskjutande 100 meggen är spårinfo och annan VCD-info som inte tar plats på "datadelen" av skivan.
Alternativt skaffa 90 minuters-skivor, men det ska inte behövas...

Men filmen är 91 minuter?

På en 700MB skiva får det plats 80 minuter opackad MUSIK. Hur mycket film det får plats på en CD beror på hur hårt den är komprimerad. 91 minuter film som VCD på en enda CD blir så dålig kvalité att den IMO dessvärre inte ens är sebar.
Det kan kanske bli problem om du har den som MPG redan då den ju är "uppackad" från VCD-imagen (*.bin/cue, *.iso eller liknande). Du kan ju prova att göra om den till en VCD-image först med nåt vettigt program. Googla efter MPG2VCD eller liknande så hittar du säkert nåt användbart verktyg.

Last edited:
Men filmen är 91 minuter?

Har du provat att bränna... nero bygger väl om filmen lite om den inte får plats annars är de bara ja som yrar. Du pajar ju inte skivan genom att försöka.. de säger ju ifrån om de inte får plats...

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen