Vaxning, vart?

Vaxa pungen? Really? Det kanske är min höga ålder eller inneboende feghet, men det låter obehagligt på gränsen till farligt. Tänk om thai-tjerringen som utför jobbet sliter av dig pungen? VAD SKA DU GÖRA DÅ?!

Vaxa pungen? Really? Det kanske är min höga ålder eller inneboende feghet, men det låter obehagligt på gränsen till farligt. Tänk om thai-tjerringen som utför jobbet sliter av dig pungen? VAD SKA DU GÖRA DÅ?!

Äh, dra och vaxa dig istället för att fantisera om hur det skulle kunna vara. Kör brazilian så blir det som ett par boxers av "inte-hår". Det är kung om man tex gillar att knulla :tummenupp

:D:D:DHA HA HA HA LUUUUFT HA HA HA !!!:D:D:D

Två ryck med pincetten och sen på med talk så är pojkstjärten god to go !:glömdet

IDIOT! TIG!

Nu förstörde du ju det roliga. Och jag som köpt hem popcorn å allt. :D

This thread is worthless without pictures! :D:D:D

Btw så hörde jag att Jerker hade fått hem något supervax, det gick att applicera med handflatan. Värt att kolla upp :tummenupp

Nog för att man vill ha pungen len, men vaxa?? :skrämd

Räknar kallt med bildbevis på det här :rofl

Får mig att tänka på den här filmen....
sq_carell_chest_wax.jpg

Finns ingen anledning att vaxa ist för raka, eftersom helvetet växer ut lika fort i båda fallen. Laser är grejen har jag förstått.
Tänkte just säga detsamma, hårborttagning med laser är det som gäller. Vettifan om jag skulle vilja lasra pungen dock.

Ingen här som säljer vax på burk. Har kolla HELA centrumet. O polaren hjälpte mig me remsor. Men jag blev fan bara röd o flammig me hår:huvet

Syftar du på Tumba Centrum lr Sthlm city nu?
För om det är det sistnämnda så kan du fan inte kollat noga.
Weet har ett vax på burk som är riktigt bra, man får med lösa remsor till det.
Det är ett vax som ska värmas upp i vattenbad, det strycks ut med en träpalett och så tar man en remsa och 'trycker lite' på så att håret fasnar. Det viktigaste är hur du drar av remsan!!! :mattias
Givetvis fort som fan, men man kan hålla lite i huden ovanför för att 'sträcka/strama ut' huden lite kan underlätta när man drar bort den kvickt. Givetvis ska man dra med hårets riktining, ALDRIG emot!
Ta inte och duscha innan, ha inte nån kräm på efterråt heller. Och du, precis när du dragit av remsan kan du 'badda' med handen över det området som nyss blivit fritt från hår för att 'lugna ner' det lite.
Om du gör så här borde det inte bli infekterat eller röda utslag efterråt.

PS: Gå in på Åhlens Citys undervåning (för hygienartiklar och kosmetika)och hör med dem, de borde garanterat ha inne det vaxet.
Och du, överväg om pungen är så smart att vaxa själv. :näsblod

Finns ingen anledning att vaxa ist för raka, eftersom helvetet växer ut lika fort i båda fallen. Laser är grejen har jag förstått.

Omöjligt.
Det tar längre tid för ett vaxat område att växa ut (iom att du tar med hela håret ändå från hårsäcken) än vad det tar för ett rakat område att växa ut.
Man brukar säga att ett vaxat område tar emellan 2-5 veckor att växa ut iegn, beroende på den individens hårväxt.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...