Vaxning av kroppshår

Michael Holland skrev:
2552937 he he kan vara lite trevligt,,,, lite tända ljus lite gott rödvin och en jävla massa wax.. :)

Då har jag hellre trevligt med tända ljus och iskall staropramen efter salongens vaxning så killen får inspektera resultatet :tummenupp

Michael Holland skrev:
2552913 Hmm attans långt att åka till sverige för att rensa buskaget lite :)
ont det är ju bara förnamnet.. problemet var ju oxå att det såg ut som faen efteråt.. nu tänker jag inte gå in i detalj och berätta hur det såg ut men det var inte vackert de första 2-3 dagarna...

Det finns fan inte många som kan vaxa ordentligt. Jag har vaxat i många många år och fått brännskador, slitskador (då hudens olika lager separeras och man får blåmärken och pimentförändringar om man har otur) för terapeuten inte fattar hur remsan skall dras :huvet så jag är JÄKLIGT försiktig med vem jag låter vaxa mig om jag nu skall vaxa. Finns bara ett ställe jag är nöjd med...I DUBLIN :gråta

Hur långf tid det atr att växa ut beror på hur snabbt ditt hår växer men oftast räcker det i två veckor ung innan man får lite återväxt men du bör vänta i 5 veckor innan du vaxar igen för att få ett enhetligt resutat som inte växer i olika faser.

DESSUTOM är det mycket bra att exfoliera..dvs ta bort döda hudceller för att undvika som du säger finnar (men som ofta är ingrodda hårstrån). Detta kan du tillverka ganska lätt själv genom att gegga i antingen salt eller socker i din duschtvål och gnugga mot huden i duschen (som en slippasta :P). Om du tar salt så ta en fuktighetskräm efter ;) när du torkat dig. Man skall exfoliera överallt där man vaxar :mattias ;)

:)

Last edited by a moderator:
Mrs. Laphroaig skrev:
2552952 Då har jag hellre trevligt med tända ljus och iskall staropramen efter salongens vaxning så killen får inspektera resultatet :tummenupp
Det tyckte jag lät mycket trevligare! :tummenupp

Mrs. Laphroaig skrev:
2552952 Då har jag hellre trevligt med tända ljus och iskall staropramen efter salongens vaxning så killen får inspektera resultatet :tummenupp

Jag kan bara tala av egen erfarenhet.. lät tjejen vaxa mig.. vi hade det jäkligt skoj fast det gjorde så attans ont.. jag skattade så att jag höll på att avlida.. ja jag hade bara två val.. gråta eller skratta så jag ville inte att hon skulle tro att jag var någon tunnis... så det var bara att skatta tills tårarna rall...

Nursey skrev:
2552953 Det finns fan inte många som kan vaxa ordentligt. Jag har vaxat i många många år och fått brännskador, slitskador (då hudens olika lager separeras och man får blåmärken och pimentförändringar om man har otur) för terapeuten inte fattar hur remsan skall dras :huvet så jag är JÄKLIGT försiktig med vem jag låter vaxa mig om jag nu skall vaxa. Finns bara ett ställe jag är nöjd med...I DUBLIN :gråta

Hon som gjorde det på mig är duktig på det men jag antar att första gången är det alltid värst,, jag fick riktiga slit skador eller nu vad man kallar det,, det var inte vackert iallafall,,, fast ett par dagar efteråt var det kanon..

Kawakex skrev:
2552967 Det tyckte jag lät mycket trevligare! :tummenupp

ähhhh mesar :)

Last edited:
Michael Holland skrev:
2552971
Hon som gjorde det på mig är duktig på det men jag antar att första gången är det alltid värst,, jag fick riktiga slit skador eller nu vad man kallar det,, det var inte vackert iallafall,,, fast ett par dagar efteråt var det kanon..

Hade hon varit duktig hade du inte fått slitskador (duktig innebär inte bara att du blir hårfri..du märker skillnaden då du varit hos någon som ÄR duktig) :) men tur att det försvann ;)

Last edited by a moderator:
Nursey skrev:
2552983 Had hon varit duktig hade du inte fått slitskador :) men tur att det försvann ;)

hmmmm jag kanske blev lurad... hon kanske bara sa det för att hon ville plåga mig lite :)

UrbanTiger skrev:
2552988 I morrn så är det fredag igen och man får vaxa ollat :yoparty

va ... får du bara till det en gång i veckan ???? :yoparty

Last edited:
Nursey skrev:
2552953 Det finns fan inte många som kan vaxa ordentligt. Jag har vaxat i många många år och fått brännskador, slitskador (då hudens olika lager separeras och man får blåmärken och pimentförändringar om man har otur) för terapeuten inte fattar hur remsan skall dras :huvet så jag är JÄKLIGT försiktig med vem jag låter vaxa mig om jag nu skall vaxa. Finns bara ett ställe jag är nöjd med...I DUBLIN :gråta

Hur långf tid det atr att växa ut beror på hur snabbt ditt hår växer men oftast räcker det i två veckor ung innan man får lite återväxt men du bör vänta i 5 veckor innan du vaxar igen för att få ett enhetligt resutat som inte växer i olika faser.

DESSUTOM är det mycket bra att exfoliera..dvs ta bort döda hudceller för att undvika som du säger finnar (men som ofta är ingrodda hårstrån). Detta kan du tillverka ganska lätt själv genom att gegga i antingen salt eller socker i din duschtvål och gnugga mot huden i duschen (som en slippasta :P). Om du tar salt så ta en fuktighetskräm efter ;) när du torkat dig. Man skall exfoliera överallt där man vaxar :mattias ;)

:)
hehe.. här var en som viste vad hon tala om... ska komma ihåg dina råd till nästa gång... får se hur länge hon tycker det e roligt.

Nursey skrev:
2552983 Hade hon varit duktig hade du inte fått slitskador (duktig innebär inte bara att du blir hårfri..du märker skillnaden då du varit hos någon som ÄR duktig) :)

Då är det tur att man är tillsammans med en aukt. hudterapeut som kan sina grejer.:tummenupp
Har aldrig haft några problem som ni beskriver ovan.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back