Video Vaxholm--->Sveavägen

Impad över att killen framför dig fick upp bladen på bakhjulet i 190-200 km/h :) Säger en hel del om att min teknik är långt ifrån vad den kan vara :)

230? Var ju uppe och nosade närmare 270 vid ett par tillfällen.

Inte världens mest underhållande film men nu under vintersäsongen duger den definitivt! :)

Moralkäringdags!

Det är just sådana körningar som får polisen, Trafikverket, allmänheten och många andra att gå till sin lokala riksdagsman och säga "Förbjud skiten! Eller sätt åtminstone en gräns på 125cc och 11Kw." Eller motioner om skylt fram, ändrade körkortsregler och annat som hojåkare brukar tycka illa om.

Det är inte särskilt smart att köra så på allmän väg. Det leder bara till fler förbud och restriktioner i takt med att vanligt folk och myndigheter blir förbannade. Kör gärna fort på bana, inte på allmän väg. Eller åtminstone på tomma vägar utan trafik.

Att sedan filma det och därmed indirekt sätta en standard att "så här kör en cool SH-kille" och ge andra intrycket att "så här skall man köra"... Det är heller inte helt smart, av samma skäl som ovan.

Nu lär väl jag bli bankad gul och blå här i tråden för de här orden, men det spelar mindre roll. Jag tycker så ändå.

Moralkäringdags!

Det är just sådana körningar som får polisen, Trafikverket, allmänheten och många andra att gå till sin lokala riksdagsman och säga "Förbjud skiten! Eller sätt åtminstone en gräns på 125cc och 11Kw." Eller motioner om skylt fram, ändrade körkortsregler och annat som hojåkare brukar tycka illa om.

Det är inte särskilt smart att köra så på allmän väg. Det leder bara till fler förbud och restriktioner i takt med att vanligt folk och myndigheter blir förbannade. Kör gärna fort på bana, inte på allmän väg. Eller åtminstone på tomma vägar utan trafik.

Att sedan filma det och därmed indirekt sätta en standard att "så här kör en cool SH-kille" och ge andra intrycket att "så här skall man köra"... Det är heller inte helt smart, av samma skäl som ovan.

Nu lär väl jag bli bankad gul och blå här i tråden för de här orden, men det spelar mindre roll. Jag tycker så ändå.

Bajsar du vart som helst? dra upp byxorna och leta ett annat ställe vet jah!

Det var enkelt att lista ut regnumret på cbr:n, så lägga lite mer tid på det om du verkligen vill dölja identiteten av föraren, fast det kanske var ägarens kompis som körde :banana

:yoparty Gött med lite onsdagsburgare på donken efter en sån jevla #:bombrepa!

Den här körningen var ju långt ifrån så farlig som man sett.

Men å andra sidan räcker det med att ligga i en för låg växel för att svensson ska tro att man kör fort.

Det finns inget vi kan göra egentligen för att öka i anseende hos svensson, det räcker med att vi kör sporthojar - då är man redan liksom dömd. Hur många som helst tror dessutom att man är kriminell biker boy efter alla serier/tv filmer och what not.

Så det jag ville säga är att själva argumentet att "det är just såna..." skiten som man hör varje dag nästan funkar inte egentligen. Jag är av den åsikten iallafall.

Så är det när man lever i trygghetsnarkomanernas land. Räcker med att man cyklar utan hjälm så är man en idiot.

Last edited:
Moralkäringdags!

Kör du skoter och skriver i sporthoj.....käring!:yoparty

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...