Vax inför säsongen

Säger bara en sak

:bow :bow :bow :bow Sonax Hårdvax :bow :bow :bow :bow

Turtle och liknande vaxer som jag har provat har inte ens kommit i närheten av Sonax :fakta

MackeNo1 skrev:
Säger bara en sak

:bow :bow :bow :bow Sonax Hårdvax :bow :bow :bow :bow

Turtle och liknande vaxer som jag har provat har inte ens kommit i närheten av Sonax :fakta

Det här tyckte Sveriges Provnings- och forskningsinstitut om Sonax Hårdvax:

Klockren förlorare vad gäller beständighet mot väder. Håller inte glansen betydligt sämre än de övriga testade vaxen.

Lat jag...

Jag lät andra fixa min hoj. Skickade den på lackförsegling. Tror de använde något som heter Silver Seal... Hursomhelst, blankt som attan blev det. Ser konstant blöt ut.

//D

zykl0n skrev:

Hur tar man bort det tidigare lagret bäst och vilket vax ska användas sen?

Jag vaxade min hoj med gammalt vax & det blev ju knappast bra.

Tog avfettning & diskmedel på tvättsvampen. Fanns inte ett spår av vax kvar sen

Mattiaz skrev:
Någon som vet vad man ska tvätta mattsvart med, jag har ju hört att man inte skall vaxa dessa ytor... då får jag ju fan köpa nytt shampo...för det innehåller ju wax också :(

Du kan ju tvätta dem med vanligt bilschampo, utan vax. Prova tex. Lahegas proffsprodukter, de har jag använt med mycket bra resultat. För att sedan putsa upp ytorna så kan du prova med Hagmans Bumpershine. Men prova först på en liten yta som inte syns, för jag garanterar inte att det blir bra på de ytorna.

The Doctor skrev:
Det här tyckte Sveriges Provnings- och forskningsinstitut om Sonax Hårdvax:

Klockren förlorare vad gäller beständighet mot väder. Håller inte glansen betydligt sämre än de övriga testade vaxen.

Sonax har antingen vunnit eller legat bland dom 3 främsta i alla vax tester som jag har läst, bland annat i Bilsport :fakta
Fast jag skiter iofs fullständigt i alla testresultat, dom är alltid olika beroende på vilka som testat.
Jag går på egna erfarenheter, och mina erfarenheter av sonax är som sagt :bow :bow :bow :bow

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti