VattenTempen blir HÖG istan?!

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
körde runt o cruisa lite istan idag...ser på min digitala mätare att vattentempen letar sig upp till 100 grader...uppe på 104 grader tror jag..sticker direkt ut på landsväg och sen kryper den ner till 80 igen...in i stan igen...och den går upp igen...gärna när man står i köer...

där är vatten i behållaren.
en gixxer 750 gsxr 1999a.

ska sälja hojjen så vill gärna fixa detta innan jag säljer.
tacksam för alla svar vad de kan vara...är de helt kört nu när den har gått över 100grader? den går fortf jäkligt bra =)

mvh niclas

Över hundra grader är väl varken ett problem eller onormalt. Vattnet är trycksatt = kokpunkten är väl snarare runt 130 grader.

Min R1-01 går snabbt upp över 100 i stan.Fläkten går igång vid 105 då sjunker den lite, så är nya hojar..förstår inte varför fläkten inte startar tidigare..men så har dom små gula bestämt..

Samma här, på r6an jag hade förra sommaren så startade fläkten vid ca 108 grader.

2912542 Samma här, på r6an jag hade förra sommaren så startade fläkten vid ca 108 grader.
Jag tror det är 108 på min med, så du bör ha 108 på din du oxå...

Ingen fara, kör bara. Tror att "varningslampan" tänds om tempen sticker till nånstans mellan 130-150 grader. Så det ska inte vara något problem under förutsättning att du har vätska i kylsystemet.

Dessutom drar väl fläkten på mer o mer ju högre tempen blir??

tack för dessa lugnande svar...nu kan jag sova inatt...
fick bara för mig att 100grader är problem..tror inte jag har fått upp den i 108 grader så vet inte om fläkten startar då....men det bör väl höras när fläkten startar då =)

tack för svaren...vad hade man gjort utan er :yoparty

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back