Vattenskidsinköp

  • Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vill pröva, vad behöver jag, vad vill man inte ha (duger billigaste skidorna?)

- skidor
- vajer
- repfäste för båten?
 
Brukar handlar wakeboard/vattenskidor från vattensport.nu . Jag är lite sån att jag kan inte köpa dåliga grejer, på vattensport brukar man kunna komma över kvalitetsgrejer till billiga priser.

Viktigast är egentligen bindningarna (fotfästena). Sen beror det på om du har åkt mycket eller lite innan/flera som ska åka?
Kan ju rekommendera lite större fenor på skidorna. Enklare för nybörjare och stabilare när det går lite mer sjö.
Köp en lina(ingår handtag) med lite stretch, för skönare start. Det brukar man kunna komma över rätt billigt på biltema eller liknande.
På de flesta linorna finns det krok som du kan haka fast i någon bygel bak på båten.
 
Tack, aldrig kört förut, o kanske bara blir ett par gånger så väljer nog det billigaste såvida det inte försvårar själva åkandet radikalt.
 
Ska du åka utan torn på båten är det halvt nödvändigt med rep via ett block som löper mellan två fästpunkter på båten. Särskilt om båten är liten eller/och motorsvag. Bindningarna är viktigare än vad du åker på.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top