Så, blev anfallen av störtregn och åska under min mc-tur idag. Tänkte, nu tar jag det lugnt i kurvorna så jag inte får sladd. Så där åker jag rakt fram i 100-110 när jag plötsligt får vobbel på styret, och tänker typ
Kollar ner och ser att HELA vägbanen är täckt av en vattenhinna (störtregn, som sagt), varpå jag fattar vad som händer: vattenplaning. Tänker, fan inte sjukhuset nu igen, var bara 1 månad sen sist.. men som tur är klarar jag mig, styret rättar up sig självt efter varje vobbel och jag kan pusta ut. Hela vobblandet kanske varade i 3-4 sekunder.
Så till min fråga, i och med vad jag upplevde där styret räddade sig självt, så att säga, är vattenplaning farligt på mc? Jag förstår att det inte är jättebra, men det kändes i alla fall rätt stabilt ändå. Eller hade jag änglavakt och jag är för dum för att fatta det? Kanske ska tilläggas att jag bara hade vanliga jeans på benen

Så till min fråga, i och med vad jag upplevde där styret räddade sig självt, så att säga, är vattenplaning farligt på mc? Jag förstår att det inte är jättebra, men det kändes i alla fall rätt stabilt ändå. Eller hade jag änglavakt och jag är för dum för att fatta det? Kanske ska tilläggas att jag bara hade vanliga jeans på benen