Vattenkanon

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jag har aldrig begripit varför folk flyr som skrämda harar när t.ex. fransk polis använder sina vattenkanoner.
I Sverige är sådana tydligen förbjudna. Märkligt, verkar ju vara betydligt mer humant att spruta vatten än att skjuta tårgas eller banka batong.

BBC fick igår poletten att falla i ett reportage om hur marockanerna bekämpar kravaller i västsahara: Man laddar förstås kanonerna med kokhett vatten!

Så självklart och samtidigt så absurt att det för mig var helt otänkbart.

Det e bra tryck i dom däringa grejjerna. Dom kanske skulle blanda i lite sand för att få en lätt epilerande effekt i samma veva,då kanske det blir mer "humant"?

Enligt vissa rykten så är kanonen i bland laddat med avloppsvatten, det har en rätt avtändande effekt på kampviljan

Jag sprang in i strålen från flygvapnetn brandspruta.

Jag förstår varför folk ger upp när vattenkanoner börjar svepa genom massorna.

Vatten är kanske inte så farligt men asfaltseksmen man får när man spolas som skräp ned längs gatan är obekvämare. Så kombinationen av att vara blöt, skrapad och blåslagen gör det effektivt.

Last edited:
Enligt vissa rykten så är kanonen i bland laddat med avloppsvatten, det har en rätt avtändande effekt på kampviljan

Det kanske är så att det bara sägs vara det.

Kokhett vatten måste vara jämnsidigt med tortyr.

Måste väll vara bättre att spruta vatten på dem istället för att de förstör massor av bilar.

Annars skulle jag tippa på att folk är så trötta på regn och rusk i det här landet att man inte har hjärta att beröva ens demonstranters chans att vara torr för en dag.

Kravallerna i Salem 11 december skulle ta en helt ny vändning om buset (demonstranterna) var dyngsura i två- tre minusgrader. :)

Funkar inte vattenkanon för att det är kränkande eller nåt så kanske man skulle ge polisen vattenballonger. :hihi

Lär väl gå åt litet salt 12:e december bara... Man vill ju inte att Märta Häger, 67 ska gå och bryta lårbenshalsen.

Jag tror på en sån här mot demonstranterna istället. :tummenupp
[YOUTUBE-ID]GteGbZeKsOI[/YOUTUBE-ID]

Det enda slasket som blir på vägarna då är kidzens trumhinnor.:näsblod

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...