Har precis kommit hem från en tur i skåne och Danmark och har hela tiden haft mycket fint väder, utom i fredags då det var tänkt att vi skulle åka hem.
I Helsingborg ösregnade det och cykeln startade som den skulle och vi åkte iväg.
Efter en dryg mil börjar den missa som bara den och börjar gå på två cylindrar i ungefär 500 meter för att sedan dö helt och hållet. Vi stod en stund och kliade oss i huvudet och efter en 30-40 minuter startade den igen, precis som den ska. Vi åkte iväg.
Efter två mil dog den igen, med samma symptom. Denna gång lyckades vi stanna bredvid en vänlig själ som lånade ut sitt garage. Jag plockade loss tank och luftburk och kollade tändkablar och stift och det såg helt okej ut. Plockade ihop skrället och lyckades komma till laholm där vi stannade (frivilligt). Dagen därpå (lördag) var vädret torrt och nu dog inte cykeln i alla fall, men missar vid jämn belastning.
Jag gissar på dåliga stift i kombination med fukten, då den gått klanderfritt i torrt förut. Någon som varit med om liknande?
I Helsingborg ösregnade det och cykeln startade som den skulle och vi åkte iväg.
Efter en dryg mil börjar den missa som bara den och börjar gå på två cylindrar i ungefär 500 meter för att sedan dö helt och hållet. Vi stod en stund och kliade oss i huvudet och efter en 30-40 minuter startade den igen, precis som den ska. Vi åkte iväg.
Efter två mil dog den igen, med samma symptom. Denna gång lyckades vi stanna bredvid en vänlig själ som lånade ut sitt garage. Jag plockade loss tank och luftburk och kollade tändkablar och stift och det såg helt okej ut. Plockade ihop skrället och lyckades komma till laholm där vi stannade (frivilligt). Dagen därpå (lördag) var vädret torrt och nu dog inte cykeln i alla fall, men missar vid jämn belastning.
Jag gissar på dåliga stift i kombination med fukten, då den gått klanderfritt i torrt förut. Någon som varit med om liknande?