Vatten Vatten

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Hallo
Har problem med vattnet på nedre cyl. på rs 250
Det rinner vatten ur avgas öppningen trots ny cyl. kolv, packningar
avgasportar och tom provat med den andra toppen,och oförändrat resultat
det inte bara droppar lite utan ganska mycket.
Jag fattar inte detta .....finns det någon fundering o tips

Mycket tacksam för svar
Peter

Cylindern kanske är sprucken mellan vattenkanaler och avgasport? Eller är det en NY cylinder? Eller omnikasilad? Det finns liksom ingen annan anledning till att det skulle rinna vatten där annars. Väl?

Cylindern kanske är sprucken mellan vattenkanaler och avgasport? Eller är det en NY cylinder? Eller omnikasilad? Det finns liksom ingen annan anledning till att det skulle rinna vatten där annars. Väl?

Den är spretans ny dir. från starol jag / starol trodde att det kunde vara en spricka.Den andra cyl är bara omnikasilad.Hummmm
Peter

Antingen är det otätt vid fotpackningen så att det läcker mellan kylkanalen och överströmmarna eller så är det en spricka. Kolla så att du dragit cylindern korrekt innan du letar spricka med vatten och tryckluft.

Antingen är det otätt vid fotpackningen så att det läcker mellan kylkanalen och överströmmarna eller så är det en spricka. Kolla så att du dragit cylindern korrekt innan du letar spricka med vatten och tryckluft.

Jo det är en möjlighet
Jag har använt packningslim och det är inga synliga skador i blocket?
Överströmmarna vad är det?
Hur kollar man med tryckluft?
Peter

Jo det är en möjlighet
Jag har använt packningslim och det är inga synliga skador i blocket?
Överströmmarna vad är det?
Hur kollar man med tryckluft?
Peter

Överströmmningskanalerna i cylindern. Trycktesta systemet med hjälp av tryckluft, kör in tryckluftmunstycket i en kylarslang så det blir tätt, pumpa till lagom tryck och se var det läcker. OBS inte för mycket tryck då du skjuter alla packningar då.

*/ ?>
Back