Vatten under min VFR efter avställning! HJÄÄLP!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jahapp...var nere i garaget nyss & kollade hojen efter 6 månader.
Upptäckte en mindre pöl vätska..kände på det & det är ej olja, grönfärgat vatten...kylvatten med all säkerhet alltså..

Kan ej se mycket mer än att det har droppat / droppar lite från kåpan...satans helvete!!!!!! :mad:

Vad är nu detta?? :va
Hojen har stått i kallgarage hela vintern....& sanningen att säga kollade jag ej kylvätskeblandningen innan avstälning.
Men vätskan är ju grön & känns lite simmig, så frostskydd är det ju i...den är dessutom servad (stora 1200 mila) nyligen...

Så vad kan ha hänt?
Allt har inte runnit ut...reste hojen så den stod rakt & lutade den åt andra hållet, inget mer rinner ut.

Är det normalt??
Kan det bli något övertryck vid temperaturväxlingar som trycks ut via expansionskärl / slang?

Hilfe!
Hojen är en VFR 800Fi 1999

Ta med en centiliter till närmsta mack där du kan kolla upp hur mycket kyla kylarvätskan klarade av, då har du klarat av den delen iaf. Kan ju vara så att det har tryckt ur sig någonstans ifall det har varit väldigt kallt.
Frostpluggar på hojar finns väl inte så vitt jag vet, men någonstans har det ju tryckt ur sig. Om det var kylan vill säga.
Annars är det bara att veva igång hojen efter att du har fyllt på med ny kylarvätska och sedan kolla vart den läcker.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D