Vatten i oljan

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
Tja.

Jag får in kylarvatten i motorn! Nån som har nått tips på vad det kan vara för fel! Har bytt o-ringen runt vattenpumpen!
Det är en Husaberg 650 -05
Han bara ha motorn igång 10 sec med ny olja innan ja såg att oljan vart vit/grå.

Va ska ja kolla efter?

/Lunkan

så var min med trode de var vatten i oljan men jag bytte till annan sort olja och då var de inget

Tja.

Jag får in kylarvatten i motorn! Nån som har nått tips på vad det kan vara för fel! Har bytt o-ringen runt vattenpumpen!
Han bara ha motorn igång 10 sec med ny olja innan ja såg att oljan vart vit/grå.

Va ska ja kolla efter?

/Lunkan

Har du otur så har o-ringarna runt fodret gått. Låter tyvärr som det eftersom det går så snabbt innan den nya oljan blandas. Bara klyva motorn o byta dom isf. Men har inte hört så många nyare Husa som haft detta fel.
Men om du söker på liknande inlägg så var det nån som hade ett "lätt" fel med samma symtom. Har du tur så... :tummenupp

Mvh
David

Har du "tur" så är det oringen mellan transkåpa och block som är otät.

Tja.

Va ska ja kolla efter?

/Lunkan

Jag står i samma situation som du och jag kommer riva motorn och byta alla packningar för att vara på den säkra sidan. Det kostar pengar och tid, men kan löna sig i längden då jag inte vet exakt var den läcker. Ja, det blir ju ett par extra packningar att byta som i sig inte kan leda till vattenläckage, men samtidigt kommer jag byta alla lager också. Better to be frisk then snorig, som man säger:tummenupp

Hmmmm, ditt scenario beror nog på att det läcker nånstans. Du kan ju börja med att kolla upp det:tummenupp :D

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN