Vatten i oljan på på crf 450.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Japp, efter första oljebytet (kört 2h) så var det vatten i oljan. Vet inte hur länge det har varit så, eller hur länge han kört på oljan innan eller något. Det var på höger sida som det var vatten i. Vänster såg kanon ut.

Vad är vanligast som pajar? Vad kan ha pajat?

Kan jag pytsa i ny olja och köra lite imorgon för att se att det kommer nytt vatten eller är det inte att rekomendera?

Hojen är en crf 450 r 02 som jag införskaffade i lördags.

450

Hagster skrev:
Japp, efter första oljebytet (kört 2h) så var det vatten i oljan. Vet inte hur länge det har varit så, eller hur länge han kört på oljan innan eller något. Det var på höger sida som det var vatten i. Vänster såg kanon ut.

Vad är vanligast som pajar? Vad kan ha pajat?

Kan jag pytsa i ny olja och köra lite imorgon för att se att det kommer nytt vatten eller är det inte att rekomendera?

Hojen är en crf 450 r 02 som jag införskaffade i lördags.
Tja! det är växellådan som du har kondens vatten i. Å då blir den grå ,jag hade det problemet i början va sommaren å hela vintern, men nu har det varit fint i oljan så det er nog bara att byta i gen. vad det beror på vet jag inte riktigt!!!

Kondens uppkommer vid stora temperaturväxlingar (avkylning),
så att det är värre på vintern är knappast förvånande.

Om man det är kylvatten så har man oftast olja i kylvattnet också,
det är obra isf.

gthyni skrev:
Kondens uppkommer vid stora temperaturväxlingar (avkylning),
så att det är värre på vintern är knappast förvånande.

Om man det är kylvatten så har man oftast olja i kylvattnet också,
det är obra isf.
klart att det kommer i från temperaturväxlingar men kan du för klara varför det bara blir i växel lådan å inte i motorn.

Whoopass skrev:
klart att det kommer i från temperaturväxlingar men kan du för klara varför det bara blir i växel lådan å inte i motorn.

motoroljan blir så varm att ev vatten förångas och smiter ut gm vevhusventilationen.

Whoopass skrev:
Å in till växellåds olja då, menar du eller....
vi pratar växellåds olja inte motor olja.

Nej men det är därför du inte hittar ngt vatten i motoroljan, men i växellådsoljan.

Back