Vatten i oljan? Kawasaki er6n 2013

En vanlig missuppfattning med varmkörning är att många tror att det räcker med att kylvattnet gått upp i 80 grader så är motorn varm.... Till en viss del rätt, men det betyder inte att oljetemperaturen är driftvarm.
Det är först när oljetemperature är över 80 grader i kanske en timmes tid, då är kondensen borta.
Den enda lösningen är att köra en långtur.
Inte ens oljebyte tar med sig all kondens, kondens sitter på väggarn inne i motorn, vilket inte förljer med i oljebyte.

När man gjort sin långtur, då passar det utmärkt med ett oljebyte!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top