Vatten i filtret

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
hej, har ett koniskt luftfilter på min Suzuki TS125r. Men nu till problemet. När det regnar så har det en vilja åka in i det koniska luftfiltret...kan man på nått vis undvika detta, visst, plastpåse går ju bra, men om det börjar regna när man inte är där...Nån som har nått tips? tänkte man kanska kunde täcka in slash utsidan med tyg, men är risken för brand stor då? Hjälpmig///Dennis

kungsvea skrev:
hej, har ett koniskt luftfilter på min Suzuki TS125r. Men nu till problemet. När det regnar så har det en vilja åka in i det koniska luftfiltret...kan man på nått vis undvika detta, visst, plastpåse går ju bra, men om det börjar regna när man inte är där...Nån som har nått tips? tänkte man kanska kunde täcka in slash utsidan med tyg, men är risken för brand stor då? Hjälpmig///Dennis

Olja ska smörjas in på såna filter, olja stöter bort vatten :tummenupp

Tänkte skriva ngt i stil med förgående talare men jag var tydligen inte först :)

edit: har du ngra bilder på din ts ? inte så vanlig hoj så vore kul om du kunde fixa fram ngn bild =0)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard