vatten i cylindern

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Jag var ute och gasade med enduron (gas gas 250) i helgen då det plötsligt slutade med en ofrivillig inbromsning (läs Värmenypning). tydligen hade 1 liter kylarvattnet läckt ut, tyvär hade en del av vattnet kommit i cylinderloppet också.
Så till Frågan: Är det bara att byta kolv + ringar och alla packningar och sätta ihop skiten igen. Eller är det nått generalfel som någon är bekant med?

bandit uno skrev:
Jag var ute och gasade med enduron (gas gas 250) i helgen då det plötsligt slutade med en ofrivillig inbromsning (läs Värmenypning). tydligen hade 1 liter kylarvattnet läckt ut, tyvär hade en del av vattnet kommit i cylinderloppet också.
Så till Frågan: Är det bara att byta kolv + ringar och alla packningar och sätta ihop skiten igen. Eller är det nått generalfel som någon är bekant med?
Kolla att toppen och cyllen är plana. Nåt orsakade f.ö. läckaget; kan ju vara bra att hitta.
/u

ulf_lundin skrev:
Kolla att toppen och cyllen är plana. Nåt orsakade f.ö. läckaget; kan ju vara bra att hitta.
/u

kan det inte ha varit för att jag stog still för länge och att packningen gick sönder. Eller att den redan var skadad.

Kan ingen säga det? snälla. :(

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck