Har en bärbar som tjejen förstås smäckar en 50cl flaska över. Bara några centiliter kom över tangentbordet. Jag stängde fort av datorn och ställde den upp o ner för att rinna ur. Försökte torka den, å startade den efter ett tag. Då blinkade skärmen. Jag stängde av igen i några timmar. Nu till slut så är vissa tangenter ur funktion. jag har plockat bort tangentbrickorna o kollat om det är något under, men det var det inte.
Så jag sitter här nu o funderar på om dessa är kortis på det är lönlöst att försöka fixa själv. Att t.ex öppna datorn helt o hållet o leta efter vatten eller ansamling av klibb.
Även vid första uppstart så gör datorn ifrån sig ett höglåtande ljud o fastnar vid bios-check (blå Acer-skärm).
Jag funderar på om inte någon tangent har fastnat i läge på nått sätt.
Så jag sitter här nu o funderar på om dessa är kortis på det är lönlöst att försöka fixa själv. Att t.ex öppna datorn helt o hållet o leta efter vatten eller ansamling av klibb.
Även vid första uppstart så gör datorn ifrån sig ett höglåtande ljud o fastnar vid bios-check (blå Acer-skärm).
Jag funderar på om inte någon tangent har fastnat i läge på nått sätt.