Vasa loppet

Åka vasa loppet i år? (9 mils varianten)

• Antal röstningar
    0

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Vasaloppet

Några här som ska köra vasan...

Öppet spår blir det för mig - sön. Taktiken är att jag inte ska åka en meter innan o inte springa heller... Kolla om man klarar skiten ändå. :tummenupp

Last edited:
Öppet spår på måndagen för min del.
6 mil på snö och 5 mil på asfalt hittills.
Är huvudet dumt får kroppen lida.......... :huvet

Nu e skiten gjort! :tummenupp

Bra sjuk i huvudet är man... Kostade totalt typ 2500 kr (billigare än så går typ inte komma undan med bensinkostand mm). Varför betalade jag det för att plågas i 90 km när man kunde ha sett os-guldet?

Riktigt jävla tråkigt o långformigt... Hade grymt taskigt glid (kan bero på risiga skidor och felvallning av mig). Men vilja o styrka fungerar nästan lika bra som bra utrustning och träning. Stakade mig hela sista 9 km - så man har lite tryck i mage, rygg o triceps idag... :tummenupp

Det enda som var skoj var nedförsbackarna där många vurpade eller fegade ur :hihi

Summa sumarum... Extremsporter är roligare än sånthär... :fatta!

R1bjorn skrev:
Nu e skiten gjort! :tummenupp

Bra sjuk i huvudet är man... Kostade totalt typ 2500 kr (billigare än så går typ inte komma undan med bensinkostand mm). Varför betalade jag det för att plågas i 90 km när man kunde ha sett os-guldet?

Riktigt jävla tråkigt o långformigt... Hade grymt taskigt glid (kan bero på risiga skidor och felvallning av mig). Men vilja o styrka fungerar nästan lika bra som bra utrustning och träning. Stakade mig hela sista 9 km - så man har lite tryck i mage, rygg o triceps idag... :tummenupp

Det enda som var skoj var nedförsbackarna där många vurpade eller fegade ur :hihi

Summa sumarum... Extremsporter är roligare än sånthär... :fatta!

Det hade jag kunnat berätta innan du for, dvs att extremsporter är roligare :rofl

R1bjorn skrev:

Det låter i och för sig kul. Inte lika kul som stavhoppares stavar som går av eller när någon kraschar i häcklöpning, men nästan.

:)

Du glömde hur lång tid det tog!
Själv plågade jag mig runt på 6.25 för ett antal år sedan efter det hamnade längdskidor på hyllan för gott.

06:25 är bra tid!

Mitt mål var inte tiden (10:07)... :huvet utan frågan om att klara skiten utan att träna någonting. Alla nissar säger ju "Man måste ha minst 50 mil i benen för att klara.. bla bla..."

Åkte lite längdtur sist för tre år sedan och har inte tränat löpning eller liknande på typ ett år. Legat på gymmet 4 dagar i veckan som vanligt dock.

Ett tips.

Låt inte klåparna på Stadium (sälen) hjälpa med valla... De lade på fäste strax innan start som frös mot underlaget... Fick valla om vid flera stationer... inte skoj. Vallakillarna i spåret gör det gratis!

Äh vaffan...skönt med lite självplågeri.!!!

Bra jobbat R1bjorn!!

Jag är lite sugen att åka nästa år...få se om jag slår till.!! Men jag tror nog att jag ska träna lite innan i så fall. Nån måtta får det va.

//M

Inte i år men nästa år om det funkar.

Då blir det så klart inte bara Vasaloppet utan hela Svenska klassikern (inte fåniga tjejklassikern utan "riktiga").

Hade bara Vasaloppet kvar på Svenska klassikern och skulle göra den, då slet jag av ett ledband i foten på en innebandymatch :(

Så kan det gå. Men ska den som ger sig och på det igen bara.
:banana

R1bjorn skrev:
http://www.ensvenskklassiker.com/docs/page18.html

Det är ett jäkla mek med att ta sig till dessa tävlingar och kostar bara en massa pengar! Stockholmsklassikern kör jag heldre i så fall... närmare och inte lite mycket tid till resa mm. Orka åka till Vansbro för att simma :huvet o pröjsa pengar för det...

http://www.stockholmsklassikern.com/loppen.htm

Men som sagt... det finns ju roligare sporter att syssla med.

Kostar INTE mycket anser jag i alla fall. Vänner har man gått om som man kan sova hos på dom olika platserna. Samåkning är bra och kostar lite.

Roligare och roligar, det är rätt roligt att ge sig själv en utmaning anser jag och att köra alla dessa under ett år är rätt kul. Dessa distanser är väl lite längre även än sthlmsklassiker.

Självklart måste jag väl medge att det var roligare med multisport och det lag jag var med i. Det saknar jag ofta nu. Där hade man kajak, terränglöpning, MTB, vajergång, klättring, cykling osv.

Sthlm klassikern funderar jag på att göra samma år nu som Svenska klassikern, krockar det inte så är sthlmsklassikern bra träning inför Sv klassikern.

Nä, jag skall inte köra Vasan men istället gör jag en vasaloppspinning på träningsklubben. Spinningen start kl 08 och slutar när första skidåkaren går i mål :tummenupp Sen i juni blir det VÄTTERN :yoparty

PGH skrev:
Nä, jag skall inte köra Vasan men istället gör jag en vasaloppspinning på träningsklubben. Spinningen start kl 08 och slutar när första skidåkaren går i mål :tummenupp Sen i juni blir det VÄTTERN :yoparty

Du tränar på SATS eller..!? :) såg att dom hade nåt sånt på min träningsklubb oxå.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT