Varvtid sviestad??

tider

har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana

oFFkeFF skrev:
Tägtlund brukar dyka upp på ett eller annat sm-race fortfarande med sin gamla vm-hoj. Han kör ruskigt fort fortfarande.

58.6 dök jag ner på senast, fortare måste det gå..
 
jocke i köping skrev:
har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana

Toppfart :D jag har inte vågat titta ner på mätaren men jag skulle tro att det är runt 250-260 och bromspunkten är mer på känsla men jag har jag 200 meters skylten och infarten till rondellen som riktmärken.
jag bromsar ganska tidigt och mjukt men släpper bromsen o andra sidan lite tidigare för att få en hoj som inte är så nervös in i bergskurvan.

Mitt rekord är 54.97 Fast officiell tid (det enda som räknas är 55.216)

/ Ola
 
jocke i köping skrev:
har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana

Nu tillhör jag inte dem som är snabba, men svarar ändå ;)
Högst uppmätt toppfart med 600'an var 255km/h, med 250'in bör jag ligga på c:a 235-240, bromspunkterna skiljer sig avsevärt mellan de två hojarna.
Med 250'in bromsar jag strax efter 150 meter innan bergskurvan, det är iofs för tidigt, men har upptäckt att om jag bromsar för sent, bromsar jag oftast för mycket, hittar mer tid i att få flyt i körningen. Åker snabbare nu med 250'n än jag gjorde med 600'an, trots mer mos och toppfart än i 250'in.
 
No1 skrev:
Tror mig hört att Peter Sköld haft drugt 280km/h på sin Ducce innan bromsning!!! (ärlig fart)

No1...

Då kan det ju stämma bra (250-260km/h ). Jag har bara 120-130 ärliga hästar i min R1a medans Skölden har ett par extra :tummenupp

#11
 
jocke i köping skrev:
har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana
Typiskt 183 km/h i toppfart :arsele (logger), bromsar ca 10 m innan rondellinfarten. Det är fusk med hojar som går över 200 kiloarmlängder/toalettbesök! :mad:
Upp med Skölds kurva över Sviestad nu Björn, jag vet att du har den!
 
Favorit i repris då..

Finns några bättre varv, men jag orkar inte sitta å plocka med photoshop..

/B
 

Bifogat

  • speed1.jpg
    speed1.jpg
    117 KB · Visningar: 136
Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Favorit i repris då..

Finns några bättre varv, men jag orkar inte sitta å plocka med photoshop..

/B

Hehe, kul att se att han bara ger fullt på långrakan och målrakan. På en 600 sitter man ju mot stoppet lite oftare. Går sjukt gör den den hojen.

// Från en som försökt gasa ikapp på Mantorp
 
Hmmm, låter som att det finns ett gäng snabba på forumet:)

Då är inte min tid på 56.820 från sista B-tävlingen mycket att hurra för:(

Trots allt ganska nöjd eftersom det var andra gången jag körde på banan.

Nästa år får ni se upp. Då blir det hårdsatsning i rookie1000.
 
Da Weasel skrev:
Hmmm, låter som att det finns ett gäng snabba på forumet:)

Då är inte min tid på 56.820 från sista B-tävlingen mycket att hurra för:(

Trots allt ganska nöjd eftersom det var andra gången jag körde på banan.

Nästa år får ni se upp. Då blir det hårdsatsning i rookie1000.

Jag tyckte att du körde bra :tummenupp , det går nog ännu fortare om du inte har så snyggt lackade röda kåpor på hojen

/ #11 ( vilken klass??)
 
#11 skrev:
Jag tyckte att du körde bra :tummenupp , det går nog ännu fortare om du inte har så snyggt lackade röda kåpor på hojen

/ #11 ( vilken klass??)


Tackar:) Dock en bit kvar till man är nere på dina tider :bow
Kan man inte vara snabbast i mål, får man se till att vara snyggast över mållinjen.

Blir det superbike för dig nästa sässong? För du blev väl uppklassad!?

/Andreas
 
Da Weasel skrev:
Tackar:) Dock en bit kvar till man är nere på dina tider :bow
Kan man inte vara snabbast i mål, får man se till att vara snyggast över mållinjen.

Blir det superbike för dig nästa sässong? För du blev väl uppklassad!?

/Andreas

Nej och ja

#11
 
Strandelin skrev:
:va det måste vara mörkläggning på hög nivå, helt säkert att du inte har en toppfart i din logger som visar närmare 193 isf 183?
En gång i år har den visat 193 men annars så är det 183 km/h som gäller - tyvärr! Ska lägga upp en motsvarande kurva som Skölds vid tillfälle, lite ont om tid i kväll men i morgon kväll.
 
Da Weasel skrev:
Hmmm, låter som att det finns ett gäng snabba på forumet:)

Då är inte min tid på 56.820 från sista B-tävlingen mycket att hurra för:(

Trots allt ganska nöjd eftersom det var andra gången jag körde på banan.

Nästa år får ni se upp. Då blir det hårdsatsning i rookie1000.

Andra gången på banan? Din lilla lögnare. ;)
Jag har bildbevis från ifjol på dig körandes med din då nya R-1 på Sviestad, gatkörning förvisso men snabba gruppen. Sedan tisdagsträningen innan racet så racet var tredje besöket. :fakta:

:tungan
 
bromspunkt

Jag bromsar åxå straxt efter 150 skylten men det blir gärna lite yvigt
i ingången sedan,,,
fast med tanke på att mitt ekipage väger nära 215Kg+tjocka jag på så
kanske det är fullt normalt :)
sedan får jag problem med fästet när jag axar mpt start o mål trots nya o fräsha
super corsa,,när det väl slutar"spinna"sladda så lyfter framändan,,
har svårt att flytta fram tyngdpunkten så det inte lyfter/spinner,,,på 3:an,,,
jag kanske skulle ha ett snällare chip i insprutningen å ställa om powercommandern lite för att eleminera effektpuckeln :confused:

oFFkeFF skrev:
Nu tillhör jag inte dem som är snabba, men svarar ändå ;)
Högst uppmätt toppfart med 600'an var 255km/h, med 250'in bör jag ligga på c:a 235-240, bromspunkterna skiljer sig avsevärt mellan de två hojarna.
Med 250'in bromsar jag strax efter 150 meter innan bergskurvan, det är iofs för tidigt, men har upptäckt att om jag bromsar för sent, bromsar jag oftast för mycket, hittar mer tid i att få flyt i körningen. Åker snabbare nu med 250'n än jag gjorde med 600'an, trots mer mos och toppfart än i 250'in.
 
jocke i köping skrev:
jag kanske skulle ha ett snällare chip i insprutningen å ställa om powercommandern lite för att eleminera effektpuckeln :confused:

Eller vara lite mjukare i gashanden? ;)
 
Effekt,,,

Det går ju inte då kommer ju dom 2:a ifatt,,,
en dåre som går på tvären genom böjjarna drar sig
folk i allmänhet att köra om har jag lärt mig :yoparty

men det ligger kanska lite i det du säger,,det sliter ju framförallt
mindre med däck. :va

oFFkeFF skrev:
Eller vara lite mjukare i gashanden? ;)
 
jocke i köping skrev:
Det går ju inte då kommer ju dom 2:a ifatt,,,
en dåre som går på tvären genom böjjarna drar sig
folk i allmänhet att köra om har jag lärt mig :yoparty

men det ligger kanska lite i det du säger,,det sliter ju framförallt
mindre med däck. :va

Bär du med dig lite mer fart i kurvan istället slipper du sådant ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top