Varvtals problem...

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
... har jag väl inte riktigt men jag har ett problem vid 6-7000 varv. När man drar på upp till 6000 händer det lite iaf men när man kommer till 6000 så går hojen nästan ner o börjar fyrtakta. händer inte mycket tills man kommer över 7000 o då drar den på. har bytt till öppet luftfilter och undrar om det kan ha med bestyckningen att göra om den får för mycket luft. men då ska den väl gå allmänt värdelöst över hela registret eller?

Eller kan det rent av vara så att den skurit på nåt mystiskt vis? Tacksam för all hjälp som kan tänkas få

Jocke

Låter väldigt troligt att det är monteringen av det öppna luftfiltret som orsakat detta. Vet inte hur mycket du ska bestycka upp men på mopeder (ja det är väldigt poppis med sånna luftfilter på moppe) så brukar 5-15 storlekar större på huvudmunstycket vara en ganska bra riktlinje. Prova något sådant, men glöm inte att justera in den på resterande delarna av varvtalsregistret heller för den delen ;)

Fräd skrev:
Låter väldigt troligt att det är monteringen av det öppna luftfiltret som orsakat detta. Vet inte hur mycket du ska bestycka upp men på mopeder (ja det är väldigt poppis med sånna luftfilter på moppe) så brukar 5-15 storlekar större på huvudmunstycket vara en ganska bra riktlinje. Prova något sådant, men glöm inte att justera in den på resterande delarna av varvtalsregistret heller för den delen ;)

Härligt, kommer prova detta imorgon. Men nu när jag va ut o skulle starta pärlan så startade den inte. Det gillas verkligen inte.. men tack för svaret :tummenupp

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis