Varvtalet sjunker långsamt.

DaK

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Jag har problem med att varvtalet inte sjunker direkt när jag släpper gasen på min Kawasaki KLR 650.

Och för att utesluta muggiga vajrar och höljen, blir det någon skillnad om du vrider tillbaka gasrullen manuellt hela vägen till stoppet? För den har väl returvajer? :va
Jag har bytt vajrar och det gör ingen skillnad om jag vrider tillbaka gasrullen.

Bland de vanligare felen brukar vara att en eller flera pluppar för anslutningar av synk-klockorna saknas eller är mögiga. Märks mest på tomgång och sakta körning.

Bland de vanligare felen brukar vara att en eller flera pluppar för anslutningar av synk-klockorna saknas eller är mögiga. Märks mest på tomgång och sakta körning.
Jag tror inte det finns någon anslutning för synk-klocka, motorcykeln har en förgasare och en cylinder!

Häng-frågan ställs ett par gånger i veckan, var bara ett generellt tips med uttag.

Har man kollat efter läckor och inte tidigare pillat på luftskruven - bör man pilla på luftskruven. 5% etanol gör sitt till... och 10% kommer definitivt att ha inverkan. Sen bör man även kika "air cut valve" som på min Intruder vad igenbeckad av gunk. KL650 har också slika doningar.

Häng-frågan ställs ett par gånger i veckan, var bara ett generellt tips med uttag.

Har man kollat efter läckor och inte tidigare pillat på luftskruven - bör man pilla på luftskruven. 5% etanol gör sitt till... och 10% kommer definitivt att ha inverkan. Sen bör man även kika "air cut valve" som på min Intruder vad igenbeckad av gunk. KL650 har också slika doningar.
"Air cut valve" är det enda jag inte har kollat, får testa det.

Kan inte en snål lågfartskrets ge det fenomenet att det tar tid att få ner varven? Har för mig att det talas om att den går väldigt snålt för att klara avgaskraven.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men på KLR650 rekommenderas att skruva ut luftskruven 2,5 varv och sen shimsas trottenålen men två brickor, om jag nu minns rätt. Googla 22 cent mod så finns det en hel del att läsa.

Just till KLR verkar det finnas mycket moddar då sen verkar vara väldigt vanlig i USA. Jag har gjort en del moddar på min och tycker den går lite bättre och har fått bort en hel del kilon.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman