Varvtal i 100km/h...

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Vad varvar era hojar när ni kör i 100km/h på högsta växeln? Min varvar 4000. Är det rätt? Tyckte den varva lite väl mkt när man sedan låg i 180, kanske är drevad, eller så är det bara jag som tänker lite fel. Hojen är en R1 -01

Fråga 2: Vad brukar ni ligga på för varv när ni ligger och glider i 50km/h?

Kör man sporthoj glider man inte :va

nu till frågan, har aldrig lagt märke till varvtalet när jag kört med min r6, detta måste jag kolla nästa gång jag kör

Kolla hur fort den går så märker du om den är drevad :tummenupp
Tror 4000 i hundra är rätt normalt har faktiskt aldrig tänkt på det finns så mycket annat att tänka på här i livet än vad hojen varvar... :va

Sen hur mycket den varvar om man glider i 50 beror ju på vilken växel man ligger på men glider man bara så brukar man väl ligga på så hög växel som möjligt...
Jag tänker faktiskt aldrig på varvtalet och förstår inte riktigt varför det skulle vara så intressant heller...

När det börjar smattra om varvstoppet då vet jag att det är dags att växla!

du kan inte jämföra så om den är drevad eller inte, är det orginal 4000rpm i 100km/h och nån drevar ner den så kommer mätaren endå visa 100km/h vid 4000rpm, bara att verkliga hastigheten är 75 istället för 95 som innan.

därför massa hojjar på joootooobe kör så jefla fort

du kan inte jämföra så om den är drevad eller inte, är det orginal 4000rpm i 100km/h och nån drevar ner den så kommer mätaren endå visa 100km/h vid 4000rpm, bara att verkliga hastigheten är 75 istället för 95 som innan.

därför massa hojjar på joootooobe kör så jefla fort

oldskool vajer--> framnav :yoparty

Enligt http://www.gearingcommander.com så har du 98.9km/h på en 01 R1 vid 4000 varv och original drevning. Så det verkar ju stämma.

Kommer inte ihåg exakt, men min Daytonarova ligger på cirka 4200 i 100km/h på sexan (neddrevad) och det stämmer bra mot vad den sidan visar.

6:an i 100 knutar???

Det går faktiskt inte på min. Det hostar, hackar och beter sig illa. Då har jag drevat ner den också... :D

När arkeologer om 2000 år gräver fram min hoj kommer de till sin förtjusning hitta 6:ans växel i närmast nyskick. :banana

5500 varv ca. När jag sen "glider" på 50-sträckor och dylikt brukar jag lägga i en av de högre växlarna och puttra runt på ca 2-3000 varv.

Skulle väl tippa 5-6k med R6an i 100:tummenupp Men borde väl ligga runt 14k vid normal körning, samma slaglängd som en jävla moped ju:näsblod

4000 varv i 100 km/h på en FZ1'a oxå, inte konstigt att det är samma som R1an då båda har samma motor.

Tiv

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...