Varvstopsfenomen GIXXER

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Gixxer 750
Elfel i gixxern???...När jag drar ut på växel 2---och tror även de hänt på 3:an så när jag når 12-13 så är det precis som varvstoppet går in och dödar tändningen....den kan ju varvas till 14500...motorn lägger av å man håller på å skickas över tanken....släpper man lite på gasen så går de okej igen...men då har varvtalet kommit ner en liten bit.

Har även problem med spökande hastighetsmätare....har tydligen varit uppe i 303 km/h enligt mätaren...den kan fladdra vid snabbt gaspådrag...å ligger å lallar mellan 0-303....oftast stabiliserar den sig efter ett litet tag...Har haft korridering el oxidering på huvudanslutningen mellan mätarintrument å stamkabeln som jag misstänker kan spöka lite..provat 5-56 utan succe...dock en liten förbättring.

Hjälp tack:gnissla

e ju inte så hemma på gixxer

men är det inte detta problemet en tre-mod ska fixa ?

sök i forumet på det :tummenupp

Nja den fixar väl så den går renare på lägre varv...på dom första växlarna... Men jag blir lite kunfunderad....om det är ett sketet elfel som gör att den "tror" maxvarv e uppnått.

Elfel i gixxern???...När jag drar ut på växel 2---och tror även de hänt på 3:an så när jag når 12-13 så är det precis som varvstoppet går in och dödar tändningen....den kan ju varvas till 14500...motorn lägger av å man håller på å skickas över tanken....släpper man lite på gasen så går de okej igen...men då har varvtalet kommit ner en liten bit.
Det låter som kondensvatten i bensinen. Stoppet blir mycket brutalare än när varvtalsbegränsaren slår till. Precis samma hände med min när jag inte hade rört den på ett halvår. Den hade alltså stått med 5-6 liter bensin i tanken över vintern. Problemet försvann vid tankning och har inte återkommit.

Det kan vara så enkelt. Testa det först.

Tre-mod och g-pack tar bort strypningen som finns i mellan registret på dom lägre växlarna. 1an, 2an och 3an har jag för mig det är..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg