VARVSTOPP PÅ MIN YAMAHA DT 125 -84a VID 8500 RPM. kan man koppla ur det?

aaaahahahahaahahahahaaaa

Jag åkte själv trimmad DT när jag var 16...
175cc, racingreeds, trimsystem, cylinder fixad, mycket gjort på den, plockade ur nästan 37hk ur den, gick iofs att rycka upp på trean men det gick max 130 när den låg på rödmarkering, erhm, innan den skar vill säga...

så 145 knyck vid 7800 varv? inte en chans i helvete... :rofl
 
varför har han blivit bannad? vore kul att se fortsättning på tråden
:tomten
 
Rätt kul att de flesta av er hångarvar åt hans påstende ang. 145 km/h
Årsmodell spelar ingen större roll, är den rätt byggd så varför skulle det inte vara möjligt undrar jag?

Har sett div "moppar" på strippen som har 160+ i slutfart efter 401m.

Hoppas innerligen att killen fixar en film som bevisar hans påstående!
 
KickAss_Prod´s skrev:
Rätt kul att de flesta av er hångarvar åt hans påstende ang. 145 km/h
Årsmodell spelar ingen större roll, är den rätt byggd så varför skulle det inte vara möjligt undrar jag?

Har sett div "moppar" på strippen som har 160+ i slutfart efter 401m.

Hoppas innerligen att killen fixar en film som bevisar hans påstående!


145km/h vid 7800 varv och han vet inte ens vad som är gjort med cylindern?

Nädu, jag tror det är moppesjukan.
 
Svanen skrev:
145km/h vid 7800 varv och han vet inte ens vad som är gjort med cylindern?

Nädu, jag tror det är moppesjukan.


Spexiellt eftersom det är ett sånt strömlinjeformat monster.

:lol :lol :lol
 
KickAss_Prod´s skrev:
Rätt kul att de flesta av er hångarvar åt hans påstende ang. 145 km/h
Årsmodell spelar ingen större roll, är den rätt byggd så varför skulle det inte vara möjligt undrar jag?

Har sett div "moppar" på strippen som har 160+ i slutfart efter 401m.

Hoppas innerligen att killen fixar en film som bevisar hans påstående!


Ja sånna finns men då står en seriös firma bakom det.

Som referens kan jag säga att min crm gör 147 (enligt mätaren stämmer inte det är mindre igentligen) vid 11000 varv..
 
Haha och jag som tyckte jag var rolig...

Han kanske hade drevat upp hastghetsmätaren lite :rolleyes:

Faan asså... Jag måste skaffa 2t... För de är ju bygda för att gå snabbt!

Prulle hk?

OT
Hur mycket effekt kan man plocka ur en 125a motor? 70hk?
 
RF_Racing skrev:
Haha och jag som tyckte jag var rolig...

Han kanske hade drevat upp hastghetsmätaren lite :rolleyes:

Faan asså... Jag måste skaffa 2t... För de är ju bygda för att gå snabbt!

Prulle hk?

OT
Hur mycket effekt kan man plocka ur en 125a motor? 70hk?
70 låter mycket, men runt 50 tror ja de ligger
 
Cyren skrev:
70 låter mycket, men runt 50 tror ja de ligger

Höö? RR125orna har ju faan 52hk +- lite... sen med överladd alt nitrometan / lustgas och mer trim så borde det gå att få ut mer!

Finns ju 39cc som ger 15-17 hk. Utan ladd / gas eller syre givande medel.
 
RF_Racing skrev:
Höö? RR125orna har ju faan 52hk +- lite... sen med överladd alt nitrometan / lustgas och mer trim så borde det gå att få ut mer!

Finns ju 39cc som ger 15-17 hk. Utan ladd / gas eller syre givande medel.
Visst går det, men jag tror att runt 50 är den övregränsen om man fortfarande ska kunna köra den på ett vanligt sätt. Sen kanske man kan få ut 70hk i en bromsbänk med lustgas, turbo, metanol och hemlängtan men då är den antagligen inte körbar på gata/bana
 
DJM skrev:
Jo, sen varvar dom 25tusen varv.

Och..?

Cyren skrev:
Visst går det, men jag tror att runt 50 är den övregränsen om man fortfarande ska kunna köra den på ett vanligt sätt. Sen kanske man kan få ut 70hk i en bromsbänk med lustgas, turbo, metanol och hemlängtan men då är den antagligen inte körbar på gata/bana

Skiten lär ju inte hålla... MEn det var inte heller det jag frågade om... Jag undrade hur mycket man kunde få ut ur en 125a... Alltså en encylindrig 2t.

Tänkte om nån vet nått rekord eller liknande?
 
RF_Racing skrev:
Haha och jag som tyckte jag var rolig...

Han kanske hade drevat upp hastghetsmätaren lite :rolleyes:

Faan asså... Jag måste skaffa 2t... För de är ju bygda för att gå snabbt!

Prulle hk?

OT
Hur mycket effekt kan man plocka ur en 125a motor? 70hk?

27 ostrypt har inte bänkat min men kanske 24?

Har HÖRT någon gång att 125 cc gp hojarna har närmare 60 häst men det kan va riktigt fel.


Ska du få upp den i 70 får du nog ta i jävligt bra med i princip allt som finns. det är fan 0,65 hk/cc och det är extremt högt..
Förutsate att det va dragracing vi snaka om för skiten lär inte hålla så mkt längre..
 
prulle skrev:
27 ostrypt har inte bänkat min men kanske 24?

Har HÖRT någon gång att 125 cc gp hojarna har närmare 60 häst men det kan va riktigt fel.


Ska du få upp den i 70 får du nog ta i jävligt bra med i princip allt som finns. det är fan 0,65 hk/cc och det är extremt högt..
Förutsate att det va dragracing vi snaka om för skiten lär inte hålla så mkt längre..


Ja det är äckligt högt... Men jämför med 80talets F1 bilar som hade 1500hk ur deras 1,3 liter motorer!
 
prulle skrev:
Jämför budget och kunnande sen..


Ööh... :kocko

Ingen har nämt något om något sådant... Jag misstänker att de som har fått ut flest hk i världen ur en 125a har ganska fri budget och mycket kunnande...
 
RF_Racing skrev:
Ööh... :kocko

Ingen har nämt något om något sådant... Jag misstänker att de som har fått ut flest hk i världen ur en 125a har ganska fri budget och mycket kunnande...
skulle inte du sluta hänga på sporthoj?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top