Varvräknaren startar på 3000 varv gsxr k5

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Visaren på varvräknaren stannar på 3000rpm då jag slagit av motorn och visar ca 3000rpm för mycket när jag kör .
Hojen är en gsxr 1000 -05

I samband med vad hände detta? vurpa? av/på montering av nå elektronik? efter en tvätt?

blir lite enklare att ge förslag :)

I samband med vad hände detta? vurpa? av/på montering av nå elektronik? efter en tvätt?

blir lite enklare att ge förslag på vad det kan vara.

Efter vintern och efter ha installerat qs pq8, nytt drivpaket, tändstift och även haft hastighetsmätaren bortkopplad

Exakt så är det

Går det att dela mätarhuset du kanske kan peta tillbaka nålen till 0? :P

Får testa det inorgon

annars försök pilla med knapparna, där man ställer in shiftlighten kanske faller på sin plats om du rör på nålen genom knapparna:p

Tanka hem manualen från http://www.servicemanualsgsxr.com/ och titta under kapitlet combination meter så finns det kanske en beskrivning hur du kan justera varvräknaren. Det finns beskrivet i motsvarande för min 750 så det borde finnas till 1000 kubikarn också. På min 750 ska man hålla nere ADJ knappen slå på tändningen hålla kvar i ca 3-5 sekunder släpp och tryck en gång så ska den kalibrera sig till noll. Men kolla i din specifika manual.

Jag testade med knapparna utan tesultat. Plockade isär mätaren och petade på mätaren som
nu visar ca 500rpm för lite. När jag flyttar mätaren fysiskt så vill den stanna på -500 / 2500 / 5500 / 8000 osv . Typ m 3000rpm intervall. Det får duga för tillfället med att den visar ca 500 för lite

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back