Varvräknaren reagerar sent

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Vad nu!? Jag gjorde om hojen till helt original, jag bytte därmed allt inklusive min instrumentpanel. Vid tidpunkten för bullertestet körde jag hojen o märkte att varvmätaren reagerade typ en halv sekund sent vid varvökning (även avslag tror jag). Jag trodde detta hade o göra med att jag bytt ut instrument panelen, men idag när jag satte tillbaka min egen instrument panel så är det fortfarande samma konstiga beteende. Vad kan orsaka detta?

/Edit .. vill även tillägga att under körning så känns det även som om det är försening i "kraften"... Känns typ som att Exupen jiddrar! Dock sitter den inte på... och ska inte störa då den är förbikopplad av PowerCommandern (IIIr)... som jag även då testat att plugga ur...
 
Last edited:
Okej! lite egna funderingar. Kan det vara den s.k TPS'en? Throttle Position Sensor som spökar? För det är även vid färd som det är försening i det hela.

Jag ska ut o testa mer för att bekräfta och kanske få lite mer detaljer om vad som händer, men just nu är det iaf så att nålen på mätaren reagerar sent, samt att hojens kraft levereras sent.

Dock varvar motorn korrekt! Vilket får mig o fundera på om inte insprutet joxar!
 
Varvräknaren eller hastighetsmätaren? Rubriken säger en sak och ditt inlägg en annan sak.
 
Robban_C skrev:
Varvräknaren eller hastighetsmätaren? Rubriken säger en sak och ditt inlägg en annan sak.
menar "instrument panel" och det är varvräknaren som reagerar sent. Hastighetsmätaren funkar fint.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top