Varvräknare ZXR-750 1992

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
ZXR-750 1992
Hej äger en zxr 750. för en månad sedan bytte jag lammeller eftersom varvräknaren gick upp på det rödafältet och farten var inte markvärdig högt (100-120)...fast motorvarvet kändes inte så högt som vavräknaren visar...... detta fenoment har kommit och gått... bytte lameller och frid och fröjd i en vecka sen började samma fenomen igen hög motorvarv i varräknaren.. men inte i motorn....

kan varvräknaren vissa fel??? detta inträffar när räknaren passerar 5 tusen varv. då räcker med lite gas till.. då sticker nålen upp på det röda markeringen.. vågar inte gasa mera fast hojen går bra uppe i det röda....
ingen slir ... mysko...

vad tror ni??... hur testar man en varvränaren..kan man koppla en extra räknare vart i så fall...

mvh jojje

Hej äger en zxr 750. för en månad sedan bytte jag lammeller eftersom varvräknaren gick upp på det rödafältet och farten var inte markvärdig högt (100-120)...fast motorvarvet kändes inte så högt som vavräknaren visar...... detta fenoment har kommit och gått... bytte lameller och frid och fröjd i en vecka sen började samma fenomen igen hög motorvarv i varräknaren.. men inte i motorn....

kan varvräknaren vissa fel??? detta inträffar när räknaren passerar 5 tusen varv. då räcker med lite gas till.. då sticker nålen upp på det röda markeringen.. vågar inte gasa mera fast hojen går bra uppe i det röda....
ingen slir ... mysko...

vad tror ni??... hur testar man en varvränaren..kan man koppla en extra räknare vart i så fall...

mvh jojje

Allt som funkar kan gå sönder:tummenupp

Om motorn låter som den ligger på säg 6000varv men varvräknarn skenar in på rött så är det nog varvräknaren som fått spelet.

Jag vet inte hur den funkar på maskin inte riktigt heller hur det funkar på min, men jag har fått för mig att de får signal från cdi'enheten. utöver detta skulle jag tro att de vill ha 12v+ samt jord.

Det kan säkert bli alla möjliga skumma elfel på mätaren. Har hört att den kan bete sig knepigt om batteripolerna sitter löst. Annars är det väl läge att kolla alla anslutningar till den, och i värsta fall skaffa en ny mätare.

Så kopplingen blev bra bra trots allt, va skönt. :)

Om du river isär grejjerna så borde du ha 3st kablar med ringkabelskor, skruvade under varvmätaren.

En svart (Signal från tändspolen)
En Gul/Svart (-)
En Brun (+)

Du kan koppla in valfri eftermarknadsmätare mot dessa kablar om du vill testa.

Tror mig ha en mätare till din hoj liggandes någonstans i gömmorna. Pm:a om du är intresserad av den.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard