Varvräknare trasig - monster 900i.e -00

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag köpte mitt Monster igår, tog hem den på släp. Till min stora besvikelse så fungerade inte varvräknaren när jag kom hem! Idag så öppnade jag upp och plockade ur varvräknaren lite halvt, kapade upp den (höljet som är dolt) med dremel'n och tog mej en titt. Fästena i botten som håller i själva räknar delen hade gått av. Detta gör att mätartavlan och själva mätaren ligger relativt löst i höljet, alltså stoppnålen kan slå i glaset. Nu undrar jag om det kan vara något annat än själva räknaren som har gått sönder/hoppat ur? Varvräknaren är elektronisk och kan man mäta på något sätt om den är hel/trasig?

Notera att jag var VÄLDIGT försiktig när jag kapade upp räknaren och skadade ingenting annat än plasten :banana

Måste jag köpa en ny räknare?... hmm.. undrar vad en sån kan kosta?

Tacksam för alla svar.

Du kapade upp den? Brukar inte dessa "kluster" vara ihopskruvade? annars, finn dig ett starkt lim. Kan funka. Du vill inte se min hastighetsmätare. Den är aningen skrapade efter diverse krascher, men funkar iaf.

öh, lite onödig info .. men om hojen i övrigt har skavanker, så använder ghettometoden för att få ihop tsiten. =)

Hehe :)
Hojjen e som i nyskick i övrigt (nästan) ;)
Räknaren e gjuten o limmad i ringen vid glaset, den vill jag ju inte ha sönder... Själva problemet är alltså att räknaren inte fungerar... visar inget, nada, zero... jaja ni förstår nog :fyllisar

HAHA!
På dan idag så tänkte jag bara starta hojjen o lyssna lite, till min stora glädje fungerade varvräknaren igen (!) Jag vet inte varför men troligen var det nånting jag gjorde när jag plockade sär den :banana

vågen skrev:
HAHA!
På dan idag så tänkte jag bara starta hojjen o lyssna lite, till min stora glädje fungerade varvräknaren igen (!) Jag vet inte varför men troligen var det nånting jag gjorde när jag plockade sär den :banana

heheheh :7peta startade du överhuvudtaget hojen innan du meckade isär varvräknaren

Mätaren är limmad så det är helt OK att kapa. Skall kapas ca 1 cm ner från kanten vid glaset för att öppnas. Får du trubbel med den så har jag en extra liggande, kan till och med fås med cool tavla/bakgrund. Eller varför inte sätta in det nu.

PM:a om du är intresserad av en snyggare mätaretavla (nu när du ändå har kapat).

Bifogat

• demo.jpg
    demo.jpg
    11.2 KB · Visningar: 40
PULKA skrev:
heheheh :7peta startade du överhuvudtaget hojen innan du meckade isär varvräknaren

hehe, ja. Jag var ute o körde ett tag...

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...