Varvräknar problem R1-99

Robban #42 NSB

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R1-03, RM 250 -00, mini-moto
Jag får felindikering på varvräknaren på min R1-99. Enligt verkstadsmanualen är det fel på EXUP:n, dvs. varvräknaren hoppar mellan 0 och 7 000rpm.

Men jag har tagit bort EXUP:en då jag satte på helsystem! Så det enda som är kvar är elkopplingarna till EXUP:en.

Någon som vet om det går att bygla förbi på något sätt, eller hur man löser problemet annars?

P.S Och NEJ, det är inte instrumentet som är trasigt! I så fall har jag exakt samma fel på två olika instrument, för jag har redan prövat att byta instrument...

.

Robban #42 NSB skrev:
Jag får felindikering på varvräknaren på min R1-99. Enligt verkstadsmanualen är det fel på EXUP:n, dvs. varvräknaren hoppar mellan 0 och 7 000rpm.

Men jag har tagit bort EXUP:en då jag satte på helsystem! Så det enda som är kvar är elkopplingarna till EXUP:en.

Någon som vet om det går att bygla förbi på något sätt, eller hur man löser problemet annars?

P.S Och NEJ, det är inte instrumentet som är trasigt! I så fall har jag exakt samma fel på två olika instrument, för jag har redan prövat att byta instrument...

Om jag inte minns fel så måste man ha kvar motorn eller montera ett motstånd men de står på r1-forumet om jag inte minns fel.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...