varvar inte!!!

Mr Race skrev:
du har inte någon avgasventil på din rd om det var en LC
Inte riktigt, Yamaha RD 125 LC tillverkades mellan 1982 till 95, innan dess hette modellen RD 125 DX. LC:en var mycket moderna i sin konstruktion när den kom. Till exempel var den vattenkyld. 1985 fick den YPVS. Så mellan 1982 och 1985 hette den LC men hade inte YPVS. :mattias
 
Mr Race skrev:
Hej toffe, du har inte någon avgasventil på din rd om det var en LC...har du kollat membranen som sitter mellan insugsröret och cylindern...? vad är det för luftfilter på den, e det orginal eller ett koniskt med krom på...prova testa utan filter...och brickan i avgassystemet ska du ta bort, annars kan du köpa ett annat avgasrör..Micron Allspeed funkar bra på RD...funkar inget av det här så far du till jussis motor så fixar han det nog vågar jag lova..!!!

MVH. Fredrik Fredlund

okej...ja tog bort cylen idag och de va inge fel på den...jo jag har haft upp membranet ha ja tagit bort och den var nog tätt och fin men den delen som sitter mellan membranet och fuggen så i dens packning var de någonslags gummi gega eller hur ja ska förklara men ja skrapa nog bort de, men när ja kände med handen vid membranet när motorn var igång och de verkade läka luft där??...de e nog orginal, för de en stor plast bunke som går upp till tanken...ja prova ta bort skumgummit eller va de och de blev int någon skillnad förutom att de blev ett mera bas ljud...ja provade ta bort avgas röret men de hjälpte int så tror int de skulle va någo fel me avgasröret men endå värkar de som om avgaserna int kommer ut ordentligt eftersom de avgaser i cylen??..ingen som vet va de kan bero på??..e de trim eller orginal rör??..jo jag har funderat på att skika den till han ha börjat tröttna på den nu..vet du va han tar för att fixa den då ungefär??
 
Toffe10 skrev:
rör??..jo jag har funderat på att skika den till han ha börjat tröttna på den nu..vet du va han tar för att fixa den då ungefär??

tänkte bara på ifall du vill sota ur avgassystemet..

blanda 1 del kaustiksoda och 20 delar varmt vatten, plugga igen ena delen av systemet med ex. en kork.. häll i soda lösningen och låt stå 7 timmar eller mer.. sen häller du ut skiten och ser all annan skit som kommer med! :)

akta bara huden och ögonen för kaustiksodan, fräter ganska rejält så använd skyddshandskar och glasögon!!

OCH, undvik att få sodan på ex lack, hehe
 
Awweboy skrev:
tänkte bara på ifall du vill sota ur avgassystemet..

blanda 1 del kaustiksoda och 20 delar varmt vatten, plugga igen ena delen av systemet med ex. en kork.. häll i soda lösningen och låt stå 7 timmar eller mer.. sen häller du ut skiten och ser all annan skit som kommer med! :)

akta bara huden och ögonen för kaustiksodan, fräter ganska rejält så använd skyddshandskar och glasögon!!

OCH, undvik att få sodan på ex lack, hehe[/QUO

ja tror int vi har Kaustiksoda hemma men man kan ju köpa på fredag eller någon annan dag...tack för tipset.. :banana
 
orkade inte läsa alla svar men har du verkligen kollat så att den inte drar tjuvluft någonstans?
 
nej de hat ja nog int gjort men borde den int varva upp lite nu och då på tomgång då??.. :gnissla
 
Toffe10 skrev:
var sitter dom då??..

reedventilerna sitter i insuget till cylindern. Är som en platta som ofta är klämd mellan cylinder och insugsplattan. De små plattorna som sitter på ventilen ska inte vara sprukna eller glipa.
 

Bifogat

  • 2-364.jpg
    2-364.jpg
    3.1 KB · Visningar: 179
Har du bytt olja i växellådan. Jag har vart med om liknande fenomen pga olja som stått stilla för länge på tvåtaktare. Oljan blir som sirap.
 
ola_sandin skrev:
reedventilerna sitter i insuget till cylindern. Är som en platta som ofta är klämd mellan cylinder och insugsplattan. De små plattorna som sitter på ventilen ska inte vara sprukna eller glipa.

e int de där membranet då, illir??..jo jag har nog haft upp den där delen men jag såg nog inte något fel på den heller...
 
GixxerJensa skrev:
Har du bytt olja i växellådan. Jag har vart med om liknande fenomen pga olja som stått stilla för länge på tvåtaktare. Oljan blir som sirap.

nej jag har nog inte bytt oljan i växellådan, men jag har nog funderat på de...men kan den göra så här stor skillnad??..
 
Kolla så inte ypvs ventilen kärvar då kan man få de fenomen du har....
 
de e som sagt INGEN YPVS på den så de kan inte vara de...
 
ha int haft så mycket tid att skruva nu den senaste tiden men jag var och skulle bytta kolvringar på den och då gick den enna av och sen när jag far till en mc affär så får jag reda på att den storkleken som ja har är 1 mm för stor och jag måste bytta till en mindre cylinder....Så nu undrar jag om någon har kolvringar till en 58 mm kolv eller om någon har cylinder till salu för en billig peng för en helt ny cylinder skulle kosta 500 euro!! :huvet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top