varvar inte ur

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej. jag har en fråga. min nsr varvar inte ur, den varvar bara 10 tusen max. sedan så är det stop. jag undrar har jag sutit reed-ventilen uppochner??? eller eller har jag för stort huvudmunstycket. förut hade jag 150 fast då 4-takta den bara och när jag byte till 140 så vart det bätre men nu varvar inte den mer än 10 tusen,,, eller kan det vara att den får förmycket soppa
??????????

vet ni någon som har stålomsbundna slangar fram/bak på en nsr så sej till.
:banana

vad slutar vid 10k?.. fyrtaktar den då eller feltänder den. vad händer?. orkar den inte mer? är det så på alla växlarja osv..
snarare att den fyrtaktar mer med större huvudmunstycke än med ett mindre.

driverinblack skrev:
hej. jag har en fråga. min nsr varvar inte ur, den varvar bara 10 tusen max. sedan så är det stop. jag undrar har jag sutit reed-ventilen uppochner??? eller eller har jag för stort huvudmunstycket. förut hade jag 150 fast då 4-takta den bara och när jag byte till 140 så vart det bätre men nu varvar inte den mer än 10 tusen,,, eller kan det vara att den får förmycket soppa
??????????

tjenare
du känner inte för att dra ut och åka nån dag ;D jag bor i sidsjö :banana

den stannar där men det är ganska lungt för den gör iallafall 140 km/h och då mäte jag upp den med en bil ochså.. man kan inte lite på mätan man ha sj. tyvär kan jag inte det för jag har inte kortet än men jag håller på förfullt. jag övningskör. men vi lär någ ses ska du se. ska du på dragracing på sättna till helgen ????

driverinblack skrev:
den stannar där men det är ganska lungt för den gör iallafall 140 km/h och då mäte jag upp den med en bil ochså.. man kan inte lite på mätan man ha sj. tyvär kan jag inte det för jag har inte kortet än men jag håller på förfullt. jag övningskör. men vi lär någ ses ska du se. ska du på dragracing på sättna till helgen ????

aa tror d ska dit på söndag iaf troja :tungan
fick ju mc kortet igår :)

driverinblack skrev:
??????????

Kolla i andra tråden där du ställde din fråga innan du skapade tråden, jag svarade där.

titta po givare vid svänghjulet den kan sitta för högt då varvar den icke så mycke den ska sitta ca: 05mm från plattan

lycka till

//adde

Kolla så att den inte är strypt, att avgasventilen fungerar som den ska och att luftfiltret inte är fullt med smuts.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...