Varva...!!!

• Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date

peppureikä

Guest
Hello Boys..problemet är att när jag stannar t.e.x vid rödljus o låter hojen gå på tomgång då dööööööör hon ...???alltså jag måste hålla på med gasen hela tiden e lika med varva motor...jag har en gammal V-H 4-1 system o har inte synkat förgasarna , men d låter härligt när man gasar på ...!! Betsyn e gammal men ARG!!! Visst e d härligt ju mer dom här bettorna låter!!!
:banana :banana

Födelsedag...

UKE skrev:
Hello Boys..problemet är att när jag stannar t.e.x vid rödljus o låter hojen gå på tomgång då dööööööör hon ...???alltså jag måste hålla på med gasen hela tiden e lika med varva motor...jag har en gammal V-H 4-1 system o har inte synkat förgasarna , men d låter härligt när man gasar på ...!! Betsyn e gammal men ARG!!! Visst e d härligt ju mer dom här bettorna låter!!!
:banana :banana
Jag fyller år faktiskt idag , så ni kan komma med presenten:(helst med en ny värsting sporthoj.....)

Synka förgasarna.... :rolleyes:

Ta en rengöring av dom också, och serva gärna filter med. Justera luft och tomgångsskruvar.

Hur långt har motorn gått förresten? Sluter ventilerna ordenligt? Otäta ventiler och kompressionsbortfall (för mycket) kan ju orsaka det där fenomenet rätt lätt...

EDIT:

UKE skrev:
Jag fyller år faktiskt idag , så ni kan komma med presenten:(helst med en ny värsting sporthoj.....)

Du råkade inte få en kopp god sprit i födelsedagspresent också? :tungan
Lite moloket när du sitter här ensam i din egna lilla tråd...

Grattis på födelsedagen för tusan! :fyllisar

Last edited:
Mr Edholm skrev:
Synka förgasarna.... :rolleyes:

Ta en rengöring av dom också, och serva gärna filter med. Justera luft och tomgångsskruvar.

Hur långt har motorn gått förresten? Sluter ventilerna ordenligt? Otäta ventiler och kompressionsbortfall (för mycket) kan ju orsaka det där fenomenet rätt lätt...

EDIT:

Du råkade inte få en kopp god sprit i födelsedagspresent också? :tungan
Lite moloket när du sitter här ensam i din egna lilla tråd...

Grattis på födelsedagen för tusan! :fyllisar
De klart att man har fått i sig ett par öl....;-)!!! man fyller ju år bara en gång om året lr..???ha det ..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park