Kornz
Ny medlem
Hej. Monterade av mitt slipon idag och satte på ett original som jag köpt på ebay och när detta var klart så skulle jag starta hojen, slog till tändningen som vanligt och allt lös fin fint och siffrorna dök upp som de skulle på displayen osv. Men när jag skulle starta så vart där lite kräm på batteriet så den ville inte gå igång. Jag slängde på laddaren i ca. 2h och gick ut igen för att starta den. Hojen startade men där kom inte upp mätarställning, växel läge och varv räknaren var sten död. Dock så fungerar Neutral lampan och belysningen i displayen. Men allt de andra verkar vara kört. Har svårt att tro att nånting av detta skulle kunna kopplas ihop med ljuddämpar bytet utan mer troligt att de har med det dåliga batteriet att göra dock så är batteriet som sagt laddat nu och hojen går fin fint att köra med. Någon som har förslag på vad felet kan vara? Kollade lite snabbt säkringarna som sitter lättilgängligt under sadeln och alla dessa vart hela. Cykeln är en Suzuki GSX-R 750 K7. Hoppas någon kan komma med något tips på hur jag kan lösa deta problem! Tack på förhand!