Varv och hastighetsmätare funkar ej, Gixxer k7

Kornz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K7
Hej. Monterade av mitt slipon idag och satte på ett original som jag köpt på ebay och när detta var klart så skulle jag starta hojen, slog till tändningen som vanligt och allt lös fin fint och siffrorna dök upp som de skulle på displayen osv. Men när jag skulle starta så vart där lite kräm på batteriet så den ville inte gå igång. Jag slängde på laddaren i ca. 2h och gick ut igen för att starta den. Hojen startade men där kom inte upp mätarställning, växel läge och varv räknaren var sten död. Dock så fungerar Neutral lampan och belysningen i displayen. Men allt de andra verkar vara kört. Har svårt att tro att nånting av detta skulle kunna kopplas ihop med ljuddämpar bytet utan mer troligt att de har med det dåliga batteriet att göra dock så är batteriet som sagt laddat nu och hojen går fin fint att köra med. Någon som har förslag på vad felet kan vara? Kollade lite snabbt säkringarna som sitter lättilgängligt under sadeln och alla dessa vart hela. Cykeln är en Suzuki GSX-R 750 K7. Hoppas någon kan komma med något tips på hur jag kan lösa deta problem! Tack på förhand!

Hur mycket gasade du när du kollade instrumentet? Det kan ju vara så att din laddregulator har vikit hädan, eller att batteriet är kortslutet och tar all spännining, så att det som blir över inte orkar driva instrumentpanelen.

Ta en multimeter och mät över batteripolerna, tomgång och vid 4k varv. Du ska ha runt 12,5 kanske på tomgång och 13,6-13,8 när du gasar.

Tycker bara att det är konstigt att instument panelens belysning fungerar men inte det andra liksom, men skall kolla upp om den laddar som den ska. Tack för tipset!

Vart ute och mätte nu, låg på 12.5V på tomgång och ca. 14.5V på 4k varv. Och batteriet ser helt och fint ut. Fler tips och ideér?

Verkar som det är jord fel någonstans, provade att blinka med blinkersen och då lät bränslepumpen i takt med blinkningarna. Kan det vara så att det blivit kortslutning i instrumentet bara och att det är de som är felet?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back