Varumärkesnamn för motorblogg

Är Speedoholic ett bra varumärkesnamn?

• Antal röstningar
    0

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Funderar på att starta upp en engelskspråkig motorblogg och är lite tveksam kring hur vida
valet av namn är bra eller ej.

Av naturliga orsaker kan jag inte gå in på detaljer, men fokus kommer att ligga på snabba maskiner.

Det tilltänkta varumärkesnamnet är: Speedoholic och kommer, som Ni säkert förstår, ifrån
fart (Speed) och oholic (missbruk i olika former). Jag äger Speedoholic.com.

Vad tycker Ni?

Nja, jag tror inte just speedoholic är en gängse term för adrenalinknarkare, speedjunkie hade funkat fättre...

Dessutom låter det sunkigt och för tankarna till nerpissade a-lagare

I dunno! :näsblod

/log[SUB]e[/SUB](x)

Nej, där håller jag med. Men, och nu drar jag på långa växlar, det var ju inte Top Gear heller :)

Nja, jag tror inte just speedoholic är en gängse term för adrenalinknarkare, speedjunkie hade funkat fättre...

Nej, där håller jag med. Men, och nu drar jag på långa växlar, det var ju inte Top Gear heller :)

Tänk på att Speedo är ett företag (samt registrerat varumärke) som pysslar med bl.a. simkläder.
Själv tänker jag direkt på en typ av tangaliknande badbyxor när jag läser "speedoholic". Tror inte jag är ensam.

Företaget i fråga lär ha synpunkter om sidan blir populär.

Detta har slagit mig både en och två gånger - Dessutom är det ganska komiskt. Speedo-holic ;) Lite tysk känsla...

Ur ett TM-perspektiv skall det inte vara några problem.

Tänk på att Speedo är ett företag (samt registrerat varumärke) som pysslar med bl.a. simkläder.
Själv tänker jag direkt på en typ av tangaliknande badbyxor när jag läser "speedoholic". Tror inte jag är ensam.

Företaget i fråga lär ha synpunkter om sidan blir populär.

Det luriga här är domäner - De flesta premiumdomänerna är upptagna, och jag är endast intresserad av en .com i det här läget. Längden på domänen har också betydelse.

Fan betyder även beundrare i USA...

Varför inte bara "Speed" helt rätt o slätt.
Full Throttle, Power of speed, Speed freak... ja, det finns många vinklar men det blir svårt att hjälpa utan mer info om inriktningen.

Tack igen för alla kloka inspel!

Jag arbetar idag med webbstrategi och har ett förflutet inom mediebranschen, vilket ger mig en viss fingertoppskänsla. Dock är det alltid nyttigt att drifta saker som dessa med människor som inte är "färgade" av
branschen.

Tack!

Jag tycker Speedoholic är ett bra namn, särskilt om du riktar dig till en engelskspråkig publik. Allt handlar vidare sen om resten av presentationen. Är det en sunkig blogg med amatörmässig text och grafik kommer man osökt att tänka A-lagare, är det en snygg blogg med bra presentation och bra innehåll kommer namnet troligen vara nåt som folk kommer ihåg.

Go for your life säger jag.

EDIT: Lite relevans: jag har flera bekanta i både Australien och USA som betitlat sig speedoholics i samma anda som adrenaline junkies och (ovan nämnda) speed junkies och ordet generellt är det inget konstigt med, inte konstigare än chocoholic t.ex.

Last edited:
Tja, äger du redan domänen så är det väl bara att köra.

Men det är inte mitt förstaval, ÅAS lär sig folk dom konstigaste adresserna bara innehållet är bra.

Speed = amfetamin Speedjunkie = tjackpundare..

Om du redan är i branschen så är det ju bara att köra stenhårt om det här är något du tror på. För att kunna säga om namnet är lämpligt eller ej får du nog ge oss mer kött på benen. Det finns rätt många bloggar och forum där ute som anspelar på fart och beroende. Vill du ge dig in där och konkurrera om läsare och annonsörer blir det nog tufft. Idag räcker det inte med ett snyggt format integrerat med text, bild, video. Man måste dessutom ha rätt personlighet och image som attraherar läsare. Sådant tar tid att bygga upp om du inte redan har ett namn. Det underlättar en hel del.

Lycka till i alla fall och säg till när du kommit igång!

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back