Vart vänder man sig med briljanta ideér för vägförslag?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Ska snart byta jobb och har minst sagt lite att göra på jobbet och var inne och surfade runt lite här och var kom jag på att tänka på alla köer som är runt vår huvudstad och göteborg. Tog ut ett par bilder från google-maps och kom fram med ett par enligt mig knivskarpa förslag och det tog mig inte mer än 15 minuter att lösa både Göteborgs och Stockholms köproblem så nu är frågan vart jag skickar dessa briljanta saker?
Kanske skulle ta o söka extraknäck som projektledare på transportstyrelsen, för det verkar ju vara väldigt enkelt jobb! :hihi
Bifogar mina kära förslag oxå!
Ny väg södertälje-Väsby.JPGny väg lindome-surte.JPG

Well, Stockholmsförslaget ligger ju redan under namnet "Förbifart Stockholm".

Göteborg däreMOT. Vem fan har planerat trafiken där. Någon överhuvudtaget? Ambitionen verkar vara att bygga så mycket vägar och "mot" som möjligt. Sen om det funkar är en annan sak.

Göteborg måste vara Sveriges i särklass (stor-)vägtätaste stad. Ändå funkar det skit.

Förbifart Stockholm är ju inte alls lika innovativt som mitt förslag. I förbifart Stockholm så kör man av vid Kungens kurva o mitt är redan i Södertälje. Sen är ju förbifart stockholm en massa tunnlar o skit, mitt är över mark rätt över Ekerö o uppåt. Budgeten för förbifart Stockholm är ju 28 miljarder så jag kan nog kapa kostnaden med några miljarder!

Göteborg har Tingstadtunneln som ställer till hela skiten, den är byggd utifrån vänstertrafik och efter hur många fordon som passerade i början på 60-talet...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park