vart tog ni A1 kortet?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
tja!
jag ska ta A1-kortet nu, men jag har ringt runt å jag hittar inte nånstans i "stockholm regionen":( vet någon vart man kan ta kortet? :)
vart tog ni?

Jag tog på Slussens trafikskola, ligger vid ja.. slussen :) uppkörning i tullinge

NSR_MAN skrev:
danke shön :tummenupp hur mycket kostade de?
Dubbellektion kostade (80min) 950:- har jag för mig, normalt behöver man väll mellan 5-15 lektioner. Uppkörning kostar ca 900 till, teoriprov 180kr

Men som jag förstår så kan du hantera motorcyklar rätt bra redan, vilket bör betyda att du har lätt för den delen, så du behöver väll bara träna på trafikregler och olika situationer.

En stor fördel kan vara att läsa in hela teoriboken och göra provet innan du börjar övningsköra, så går det fortare och du sparar pengar.

Mito-killen skrev:
jag ska ta mitt på fmck.. betalar ca 800:-:D

Sletna jävlar som sagt till dig att det kostar 800:- Med tanke på att teoriskrivningen kostar 180, 225 eller 250 och uppkörning 850...................

vilken osis att ja inte betalar det då.. det ända jag behöer betala är körkortstillståndet och tillverkningen av kortet. men det betalar farsan, pappa betalar heter det ju:D

Mito-killen skrev:
vilken osis att ja inte betalar det då.. det ända jag behöer betala är körkortstillståndet och tillverkningen av kortet. men det betalar farsan, pappa betalar heter det ju:D

Tror inte killen vill veta vad Du betalar utan vad Ni skulle betala för kortet.

Mito-killen skrev:
Hur då om man får fråga då?

Mito-killen skrev:

dåligt dryg

Mito-killen skrev:

tror du de är coolt när din farsa betalar för dig?

Cyren skrev:
Dubbellektion kostade (80min) 950:- har jag för mig, normalt behöver man väll mellan 5-15 lektioner. Uppkörning kostar ca 900 till, teoriprov 180kr

Men som jag förstår så kan du hantera motorcyklar rätt bra redan, vilket bör betyda att du har lätt för den delen, så du behöver väll bara träna på trafikregler och olika situationer.

En stor fördel kan vara att läsa in hela teoriboken och göra provet innan du börjar övningsköra, så går det fortare och du sparar pengar.
okey, de va ju inte så hyffsat dyrt:):tummenupp läste på sidan att dom vill ha 4700kr för 5körlektioner, men jag tror jag klarar mig utan de.... en teorikurs går på 1350kr för behörighet A, men de lär ju vara samma sak för lättmc....

Jag köpte nått grejs så man fick alla böcker + 7 teorilektioner + att man fick vara och göra hur många körkortstester som helst på trafikskolan. 1700:- gick de på.
Teorilektionerna var i huvudsak för bil, men mycket är det samma :tummenupp

NSR_MAN skrev:
okey, de va ju inte så hyffsat dyrt:):tummenupp läste på sidan att dom vill ha 4700kr för 5körlektioner, men jag tror jag klarar mig utan de.... en teorikurs går på 1350kr för behörighet A, men de lär ju vara samma sak för lättmc....
Jag anser att teorikursen är rätt onödig, dom lär bara ut direkt ifrån böckerna. Köp böckerna och läs! billigare och enklare :fyllisar

Skrev upp i Farsta, körde upp på tullinge.

Gick på 1160, totalt.
Två uppskrivningar och en uppkörning.

/Hagberg

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck