Vart tog effekten vägen? 2-takts fyrhjuling

Redfin

Ny medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Tyresö
Hoj
suzuki intruder 1400 -94,Harley davidson VL 1931 , Suzuiki gs 750 -78.
Jag är införstådd med att det kanske är fel ställe att skriva på men det är iaf värt ett försök!
ungarna har en 50kubiks 2taktare kinafyrhjuling som fungerat felfritt under en längre tid.
Nu har dock uppstått ett problem! det är precis som att all effekt bara försvunnit? den startar lika lätt som vanligt men när man drar på händer inget och till slut bara dör den.När jag åker i nedförsbacke går den att varva ur men när man kommer ut på raksträcka igen så saktar den bara in för att slutligen dö....
Vad kan det vara för fel?
 
skjuter mer än gärna ur soppa ur avgassystemet om den inte startar på en gång... så jag är inte så säker på att DET är felet!? jo jag vet att den är från kina men nu har jag fått den gratis och ungarna älskar den! skulle vilja få ordning på den:-) kolven är nu frilagd! hur fan vet jag om den är slut då?
 
dom där ringarna sitter INTE tight! dom var lätta att plocka loss med fingrarna samt snurra runt på kolven...
inga repor eller så på golv eller cylinder...
 
Kina brukar innebära plastrester och skit i tank sen sedemera förgasare.

Du gjorde väl rent förgasaren innan du rev den?
 
Dendär kolven visar förvisso tecken på att inte hålla tätt, men dålig kompression i små tvåtaktare brukar huvudsakligen visa sig genom att all effekt på lågvarv försvinner, oftast även svårstartat, men dom går fortfarande hyfsat på högvarv - helt enkelt för att det hinner läcka mer på lågvarv.

Symptomen du beskriver låter mest som bränsleproblem, så jag hade börjat med en djupdykning i förgasaren (om jag inte såg några symptom som tydde på något annat, alltid svårt att reparera motorer över nätet eftersom man inte får all info som man har tillgänglig på plats).
 
förgasaren är inte isärplockad än. ska ta det imorgon när det regnar :-) eller ikväll när barnen sover...
första gången det strulade ville inte startmotorn skjuta runt utan bara en liten bit.sen klickade det 3-4ggr för att sedan snurra på samma lilla korta bit igen.När jag gjort så några ggr började den snurra runt schysst igen och den hoppade igång och funkade.gången efter surade den igen och när den väl hoppade igång sprutade (!!!) det soppa ur avgassystemet men efter en stund så kunde jag varva ur den igen. 3:e gången så startade den klockrent men effekten var borta.Detta är bakgrunden...

och hur i hela fridens namn får jag det tätt runt kolven då?
 
och nu råkade jag bryta isär en av ringarna :-( suck!
 
ringarna har samma diameter! eller hade....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top