Vart ta bort leverfläckar

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Yamaha R6 2001
Har några leverfläckar som väger lite "utåt" tycker dem är rätt så skabbiga skulle vilja ta bort dem asap.

Vart vänder jag mig?

Din husläkare eller distriktsläkare. Om det är större leverfläckar kan du behöva ta det på sjukhuset, men detta går oftast på under halvtimmen. Har assat massor av sånna ingrepp..easy peasy så oroa dig inte iaf :) Lycka till

Du kan även gå till närmsta hudvårdscentrum. Kanske inte alla som gör det, men här nere finns det ett hudvårdscentrum som tar bort leverfläckar mha. en nål med elektricitet i som de sticker runt om leverfläcken. Sticker lite grann bara, tar 10s sen är det klart. Efter det skrumpnar leverfläcken ihop och faller av inom en vecka som en skorpa. :tummenupp

McFille skrev:
Du kan även gå till närmsta hudvårdscentrum. Kanske inte alla som gör det, men här nere finns det ett hudvårdscentrum som tar bort leverfläckar mha. en nål med elektricitet i som de sticker runt om leverfläcken. Sticker lite grann bara, tar 10s sen är det klart. Efter det skrumpnar leverfläcken ihop och faller av inom en vecka som en skorpa. :tummenupp

Det där lät ju som en bra grej! Jag har lite skräck över att ta bort mina då jag trodde att de skar bort dem och sedan fick man ett eller två stygn där den satt.
Har väldigt många "oroväckande" som jag skulle vilja göra mig av med :(

Nån som vet vad den tekniken heter, den som mcfille berättade om?

Det man ska tänka på när man plockar bort leverfläckar är att kliniken där man tar bort dom skickar eller har utrustning själv att kolla upp ev hudcancer. Man ska INTE bränna bort leverfläckar då *försvinner* det lättaste sättet att upptäcka ev hudcancer då laserbränning endast tar bort på ytan vilket innebär att man kan utveckla hudcancer under huden men man har nästan ingen chans att upptäcka det pga att fläcken som skulle ha visat är borta. Dom flesta hudmottagningar har en *prickmottagning* gå dit och skär bort för att vara på den säkra sidan.

Jag tog bort mina leverfläckar (satt på såna ställen att de gjorde ont av kläderna om man inte plåstrade) hos en hudläkare i Stockholm. Hon sprayade med nån iskall spray och sen klippte hon bort dom :3freak

Last edited:
Jag har tagit bort 9st fläckar. Alla har tagits bort av hudläkare och skickats iväg för att kolla efter om det var cancer-celler i de.

På mig gjorde de så att först en bedövningsspruta, sen skar de bort leverfläcken och sydde ihop det. Stygnen togs sedan bort på närmaste vårdcentral efter ett par dagar.

PatrikW skrev:
2039445 Har några leverfläckar som väger lite "utåt" tycker dem är rätt så skabbiga skulle vilja ta bort dem asap.

Vart vänder jag mig?

bara gå till en vårdcentral så fixar dom det...... en spruta så det domnar bort runt om fläcken sen nåna snitt sen något stygn sen klart

Back