vart skickar jag min fjädring på ombyggnad ?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
ombyggnad fjädring.

tjoflöjt.

skall bygga om min fjädring som skall sitta på tm'en det är öhlins fram och öhlins bak som skall byggas om till ordentlig supermotospec. vem är att föredra att lämmna till ? vem lämnar ni som tävlar till ?

tacksam för svar

mvh
schneborg
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
jomen grattis och tack för ett uttömmande och bra svar. om jag träffar dig och frågar efter vägen till stockholm. svarar du då "vänster" ?

ursäkta om jag blir lite grinig. mn tycker du det är en dum fråga så skriv det istället.

Sorry, han är hyffsat välkänd så ibland kan det vara lika självklart som att man skriver Öhlins =)

Googla Eklöf Suspension
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Eklöf har väl byggt åt över hälften av SM-toppen så han är nog den i landet som vet bäst vad han talar om. De andra är såklart inte dåliga men Johan E är bäst på Sumo. Han kör dessutom själv och dyker då och då upp på Örebrobanan (och andra).
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Esch esch!

Börja köra och fixa sånt där efterhand. Jag har kört med slutkörd crossfjädring på båda mina Crf 450.

Har ändå kört in rätt hyfsat i Open klassen än så länge.

Bytt olja och skruva igen komp. och retur skruvarna max (minus 1-2 klick).

Men om du prompt vill lämna in så har ju Kumlins Motor i Sala racetech service t.ex.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Esch esch!

Börja köra och fixa sånt där efterhand. Jag har kört med slutkörd crossfjädring på båda mina Crf 450.

Har ändå kört in rätt hyfsat i Open klassen än så länge.

Bytt olja och skruva igen komp. och retur skruvarna max (minus 1-2 klick).

Men om du prompt vill lämna in så har ju Kumlins Motor i Sala racetech service t.ex.

Bra talat! :tummenupp
Rätt hyfsat var väl en underdrift :):Bugar

Många fokuserar på fel saker (jag är en stor syndare själv, skoj att trimma) men är man känslig för att grejerna ska funka på ett visst vis kan det vara väl investerade pengar.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Bra talat! :tummenupp
Rätt hyfsat var väl en underdrift :):Bugar

Många fokuserar på fel saker (jag är en stor syndare själv, skoj att trimma) men är man känslig för att grejerna ska funka på ett visst vis kan det vara väl investerade pengar.

jo helt sant..

är väll lite dum egentligen som koncentrerar mig på sånna saker nu i början . får lägga fokus på att bygga fälgar och fixa bromsar samt ordna däck istället =). sen behöver motorn en genomgång så den är klar.

blir bara mer och mer sugen för var dag som går. att verkligen köra nästa säsong =)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top