Vart ska man leta Bostadsrätt i Sthlm?

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Sålde lägenheten idag och sitter o letar lägenhet i Stockholm..

Grejjen är att jag vill ha någon lägenhet som är riktigt fin men i risigt skick så man kan rusta upp den själv men alla lägenheter jag hittar är redan renoverade och topp fina!

Vill ha i området Norrmalm, kungsholmen, södermalm, vasastan och östermalm..

OBS max runt millen!

Nån som vet vart man ska leta?

Någon som förövrigt sitter med nåt bostadstips får mer än gärna PM,a :banana

Mvh / Martin

Flippen skrev:

OBS max runt millen!

Mvh / Martin

Hmmm en etta då då?

Jätte mysiga områden. Har själv bott på söder i 2,5 år. Är en riktig söder tjej men på senaste tiden tycker jag mer o mer om Vasastan. Mycket mysigt!

Dessvärre kostar ju dessa områden mycket. En etta även i mindre bra skick kostar ju över miljonen. Eller va säger ni andra Sthlmare?

Fast måste bara säga att Bromma är super Nice! :yoparty

Adrig förstått varför det ska vara så viktigt att bo dyrt å trångt innanför tullarna..

Själv skrev jag på kontraktet i måndags för ett gavelradhus. 3:a 85 kvm, tomt, förråd, garage och vindsutrymme..
1.32 mkr
...(inte bostadsrätt.. bara drift, ränta och amorteringar)

OMrådet är enbart radhus och villor.. 5 minuter promenad till pendeln, inne i city på knappt 20 minuter.. är så sällan inne i stan så jag spar hellre pengar, har plats för bil och hoj och får gott om utrymme..

Dessutom är den i så bra skick så inget behövs göras annat än tapetsera om för att få de färger jag vill ha..

Last edited:
Dessvärre känns det ju som att du får leta övernattningslägenheter om du max ska pröjsa en mille för en lägenhet innanför tullarna.

en kompis sålde sin etta i sundbybergscentrum nu och fick över en miljon för den. Kolla hemnet, räkna med att lägga på ca 300-400 000kr utöver utgångspriset (budgivningen) och se vad du får.

fast det är klart, man kan ju ha tur också...

Har bott på Kungsholmen och trivs mycket bra!

En bra grej jag fick på köpet var att det är överjäkligt bra kommunal transport härifrån. Blå och grön tunnelbana korsar här + alla fyra "stombuss"-linjer som tar dig överallt i stan (stora blåa schabrak). 7 minuters gång till flygbuss i Vasastan alt. 5 minuter med buss till Centralen. Tänk på det när du flyttar. Jag och de jag är med mest bor i stan så de som bor utanför blir alltid de som får åka "in".

Det är förresten sport här i stan att komma med understatements om hur kort tid det tar att ta sig in till stan eller jobbet. "4 mil på 22 minuter med tre byten???" :hihi

Sen får du ju väga för- och nackdelar. Jag har t.ex. valt bort bil pga att bara garage skulle bli ca 1200-1400 kr/månad och jag behöver ingen bil i/för jobbet. Hojplats betalade jag 950kr/mån i över ett år för. Nu 250 spänn i ett annat garage. Bor på 32 kvm vilket jag börjar bli rätt less på men det är samtidigt så billigt så jag har blivit lite för gniden för att köpa större.

Köp min trea i Kista, du kan få den till "kompispris". Tre sekunders gångväg till tunnelbanan, du är inne i stan innan du gick hemifrån. Basebollträ och tårgas ingår!
Pm:a!

'Max runt millen' och du vill ha en längenhet i centrala stockholm? Jaja, lycka till är nog allt jag kan säga. :rolleyes:

Flippen skrev:

OBS max runt millen!

Nån som vet vart man ska leta?

I dina drömmar.

Varför inte bo ute i hooden? Billigare, mindre liv, bättre "bågeförhållanden", ren luft osv osv

Sumpan och Solna e bra, om man har mer än en mille.

Jakan kan du få en 2-3:a runt millen på slödder höjden. (söder höjden)
En etta för billigare peng.
Kalhäll så kan du få en 4a för millen.

Kista + närområden så får du en 1-4 för millen, beroende på hur och var du vill bo.

Spånga så finns det billiga lägenheter i Rinkeby, Tensta, Hjulsta, men annars är Spånga dyrt.

Innanför tullarna så får man inte mycket för 1 000 000:-
Om man inte köper en svartkontrakt för 500 000:- på en hyresrätt.

Lycka till och välkommen till bostadsjungeln i sthlm.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back