Vart ska jag lägga nycklarna när jag är ute & åker?

Husaberg4life

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Husaberg FS 650E
Jag har tidigare alltid kört med allvädersställ, men efter en mc-krash förra året blev den munderingen sönderriven. Eftersom jag åker motard funderar jag nu istället på ett skinnställ.. men kom samtidigt på att skinnställ är väl inte utrustade med smidiga dragfickor och dylikt som man ex. kan stoppa nycklar, plånbok och telefon i? :confused:

Jag kan ju inte gärna lägga sakerna utanför ytterdörren? Åka runt med en stor ryggsäck varje gång man ska ut & dra en repa känns fel det också. :tummenner

Hur löser jag nu detta? :3freak

med en...
ginat_82181336.jpg

...se till att inte ha en stadig nyckelknippa nu bara, en sådan kan nog bli direkt livsfarlig, har sett många som haft regelrätta igelkottar i byxfickorna, och kört båge...man behöver bara tänkta kroppspulsåder och spansk ryttare... :näsblod :crash

Jag brukar köra som sportbaaajjjk här visar, med husnyckel enbart, runt halsen innanför stället.

Innerficka har väl även helställ oftast.. Annars är det magväska eller sån där som spårtsbajk visar (tummenupp)

Dojjan brukade jag lägga mina pengar.
När man betala sen undra alltid kasörskan om det regna ute :D

Jag brukar köra med en sån där pensionärsficka runt halsen innanför stället. Funkar riktigt smidigt.

ja.. det ser ut som jag får inskaffa en liten "vertygsväska" och montera den på bakskärmen.

Åka runt med endast en nyckel hängandes runt halsen kunde annars gått om det inte vore för mitt mobiltelefonbehov också. Känns alltid trygt att ha med sig mobilen om en singelolycka skulle inträffa någonstans ute i ingenstans. :död

Iof så är min mobil ganska liten och platt, så det kanske funkar om skinnstället har en innerficka.

Jag har nästan samma problem. Mitt skinnställ har bara 1 innerficka där jag brukar lägga körkort och betalkort i ett läderetui, utifall man måste tanka.. eller stanna o dricka kaffe. :) Mobilen får plats i samma ficka.

Enda nyckeln jag behöver för utom den till tändningslåset,dvs hemnykeln, har jag satt på samma ring. De gör ingenting att den hänger intill tändningen då den sitter vid ramen och inte ger några repor.

Snöre runt halsen med en (1) nyckel och kort (magnetkort till garaget). Bögväska (sån tunn för pass och sånt när man reser) runt midjan med kreditkort, körkort, kontanter. Det är vad jag kör med om jag åker CBR:en (inget utrymme under kutsen).

Annars har väl de flesta ställ lite fickor.. Rena raceställ (jag köpte ett sånt, pga billigt och bra) är det nog värre med.

Skaffa en påse/ficka som man hänger runt halsen och ha den under stället, -inte lika bögigt som midjeväska.

Finns att köpa i sportaffärer, väskaffärer etc.

Att ha pengar, mobil och nycklar på hojen är inte smart....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti