Vart sitter strypning vid "hål i trotteln"

Jonaldi

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
SUZUKI TL 1000 S -97
Snart börjar jag tvivla på mina mekarkunskaper...

Jag har fått reda på att strypningen på min tjejs Suzukt GSX 600 F -97 sitter i grenröret samt genom ett hål i trotteln vilket ska göra att den inte kan öppna helt. Troteln är väl den plastvägg som med tryck eller vacum sugs uppåt? De hål som jag kan se är två i botten/undertill av trotteln och sedan den ventilering (i fögasarkroppen) av bälgens översida som mynnar ut framför förgasaren vid luftfiltret.

Kan någon hjälpa mig !!??

Jag har även kollat insugsgummina som inte är strypta.

Jonaldi skrev:
Snart börjar jag tvivla på mina mekarkunskaper...

Jag har fått reda på att strypningen på min tjejs Suzukt GSX 600 F -97 sitter i grenröret samt genom ett hål i trotteln vilket ska göra att den inte kan öppna helt. Troteln är väl den plastvägg som med tryck eller vacum sugs uppåt? De hål som jag kan se är två i botten/undertill av trotteln och sedan den ventilering (i fögasarkroppen) av bälgens översida som mynnar ut framför förgasaren vid luftfiltret.

Kan någon hjälpa mig !!??

Jag har även kollat insugsgummina som inte är strypta.

Tror att det sitter strypbrickor precis där grenrören sitter fast i blocket. Sen är det hålen i botten på vacuumtrottlarna som stör det vacuum som ska lyfta den.

Konstigt men kanske sant...?

Okej, Då är det de två hålen i botten av trotteln som motverkar vacumet. Då är det så att den gugs upp av den kanal som går mellan membranets ovansida och förgasarens framsida mot filtret? Verkar konstigt att den skulle vara starkare...

Jag tog bort strypningen på en SV 650 för ett par år sen, de trottlarna hade både hål på undersidan (bredvid nålen) och på sidorna högre upp, ett på var sida. Dessa övre hål var "stryphålen" som släppte mer luft genom trotteln än orginal.
Låter ju inte som att det ser likadant ut men iaf......

Jonaldi skrev:
Okej, Då är det de två hålen i botten av trotteln som motverkar vacumet. Då är det så att den gugs upp av den kanal som går mellan membranets ovansida och förgasarens framsida mot filtret? Verkar konstigt att den skulle vara starkare...

Dom 2 hålen i botten av trotteln är dom som ger vacuumet. Jag tror stryp-hålet ska sitta på baksidan av trotteln.

Så här såg det ut på min flickväns ER5:a.

Bifogat

• PICT1366liten.jpg
    PICT1366liten.jpg
    102.8 KB · Visningar: 231
Dom hålen som sitter på motorsidan av trotteln är orginal.
Där ska motorns vakum gå upp och dra med sig trotteln.
Sitter den på luftfiltersidan är det strypning.

Totalt förvirrad...

:confused: :confused: :confused: :confused:

Nu vet jag inte om min är strypt eller inte. Jag har som sagt inga hål i trotteln förutom två hål i underkant bredvid nålen.

Är det dom som jag ska täppa till eller är den inte strypt ??????

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman