Vart sitter startmotorn på en fiddy ?

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
ja precis vart sitter startmotor på en fiddy ? Är den inbyggd i motorn eller sitter den under eller nått ?:näsblod
Det sitter en stor svart plastsak undermotorn. När jag öppnade den så var det bara ett hål :O Ska den sitta där eller ? Liksom det fanns ju inget drev där i eller nått som kunde "hålla den igång" :brinnerup :hojbusa Hålet är ungeefär där det sprutar eld ur avgasröret fram vid kröken på Hojbusan. Fast på fiddyn då.

Last edited:
Det är väl inte många fiddys som har startmotor vad jag vet?

För övrigt så har jag inget svar på din fråga..

Det är ingen fiddy du har, det är en dirtbike.
Troligen så är det där startmotorn skall sitta ja :).

Går den att kicka igång, så är det onödigt att spendera de hundringarna på startmotorn som sedan kommer gå sönder ändå. Skit kvalité är det :)

Visst är det så att agb21 inte går att kicka med växel i men går att starta med startmotorn?? Kan vara bra för varvtiderna isåfall :mattias

Visst är det så att agb21 inte går att kicka med växel i men går att starta med startmotorn?? Kan vara bra för varvtiderna isåfall :mattias

Har inte testat xD Men man kan inte göra det. Det måste var så iaf.
Är det bra kvalité på Agb21 ? Har hört att det e kopia på CRF50 ?

Har inte testat xD Men man kan inte göra det. Det måste var så iaf.
Är det bra kvalité på Agb21 ? Har hört att det e kopia på CRF50 ?

Nej den är rätt kass i chassiet, gaffel styrkrona, styre och hjulen är bara smäck. Motorn funkar bra men spricker lätt i övre motorfästet, bygg förstärkningar under om du ska köra hårt. Kolla på "cradle" ramar så ser du hur dom är byggda.

Nej den är rätt kass i chassiet, gaffel styrkrona, styre och hjulen är bara smäck. Motorn funkar bra men spricker lätt i övre motorfästet, bygg förstärkningar under om du ska köra hårt. Kolla på "cradle" ramar så ser du hur dom är byggda.

Okej.. Men det e inte en AGB 21 ram på den det är en GS311 ram på den. !
Håller dom ramarna bra?
Är det motorfästena på sjävla motorn eller ramen ?

Du frågade ju om AGB21, motorn är inte lika som CRF50, men resten är liknande. Det är blocket på motorn som spricker pga att det satt 8mm motorbultar i 9,5mm hål kom jag på nu, så man borrade upp motorn till 10mm och körde med M10 istället.

Du frågade ju om AGB21, motorn är inte lika som CRF50, men resten är liknande. Det är blocket på motorn som spricker pga att det satt 8mm motorbultar i 9,5mm hål kom jag på nu, så man borrade upp motorn till 10mm och körde med M10 istället.

Okej Hur förstärker man dom då?

Okej Hur förstärker man dom då?

det går inte att svetsa va?

Last edited:
Du ser till att ha M10 bultar samt göt cradleförstärkningar som håller mototn underifrån i ramen, annars hänger den bara i 2 motorbultar.

Du ser till att ha M10 bultar samt göt cradleförstärkningar som håller mototn underifrån i ramen, annars hänger den bara i 2 motorbultar.

Jaha. Jag visste inte vad Cradle var. Men kan du typ "rita" en bild på Paint eller nått ?
Vad ska det vara för matrial ? Starka rör ? Ska dom vara ihåliga eller "fyllda" ?
Vad är Motorbultar?:confused:

010-6-61_lg.jpg

Fotpinnsfästet är ihopbyggt med ramen och håller upp motorn underifrån, det finns fästen att köpa till gamla pitpros utan cradle som man borrar och skruvar i ramen.

Motorbultarna är såklart bultarna som håller fast motorn i ramen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman