vart sitter batteriet på min hoj???

R1 danne

*grrr*
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1-03, Gixxer K5
Tänkte ta ut hojen idag men den startar inte, ingen kräm i batteriet, har en R1 -01 och hittar inte batteriet hjälp!!! :4skrika

R1 danne skrev:
2068037 Tänkte ta ut hojen idag men den startar inte, ingen kräm i batteriet, har en R1 -01 och hittar inte batteriet hjälp!!! :4skrika
Lyft på sadelns bakkanter, där finns det två insex.
Skruva av dom och vips där befinner sig ditt batteri!

Menar du allvarligt att du inte har tagit ut det under vintern och laddat det?

R1 danne skrev:
2068037 Tänkte ta ut hojen idag men den startar inte, ingen kräm i batteriet, har en R1 -01 och hittar inte batteriet hjälp!!! :4skrika

Hahahaha, bra skämt eller flaimbait,,,,,,,,,,,

Wargen skrev:
2068077 Menar du allvarligt att du inte har tagit ut det under vintern och laddat det?
Inte jag heller, lånade en laddare förra våren, men den slog över till underhållsladdning efter 15 sekunder. Den startade direkt i år igen. Batteriet är sju år gammalt :tummenupp

Johnsen skrev:
2068065 Lyft på sadelns bakkanter, där finns det två insex.
Skruva av dom och vips där befinner sig ditt batteri!

tack mannen har ingen instruktionsbok, vem behöver det när man har er?? :tummenupp

Wargen skrev:
2068077 Menar du allvarligt att du inte har tagit ut det under vintern och laddat det?

ja, den har stått inparkerad så jag har inte kommit åt hojen inte ens kunnat se den men nu är den framme så nu är det nog dags för en liten åktur :yoparty

Jag gjorde så här: I höst ställde Jag gammgixxen i garaget, sen växte det en hög av grejjer på den under vintern, för en vecka sen öste Jag bort allt skit, satte i nyckeln och starta som om de hade varit igång dagar innan.

Ta ur batteri? ladda? :va

Teo skrev:
2069015 Jag gjorde så här: I höst ställde Jag gammgixxen i garaget, sen växte det en hög av grejjer på den under vintern, för en vecka sen öste Jag bort allt skit, satte i nyckeln och starta som om de hade varit igång dagar innan.

Ta ur batteri? ladda? :va

Hehe, strömmen ska väl stanna kvar ganska länge väl om det står i rumstemperatur, såvida inte hojen tjuvar lite ström.

Själv har jag stått och torrgasat en gång i veckan så batteriet har varit toppskick=)

Johnsen skrev:
2069311 Hehe, strömmen ska väl stanna kvar ganska länge väl om det står i rumstemperatur, såvida inte hojen tjuvar lite ström.

Själv har jag stått och torrgasat en gång i veckan så batteriet har varit toppskick=)

ooon nej!
säg inte så, nu kommer alla säga att det blir kondens och grejer i mc nu och den kommer aldrig mer funka... alla experter allså, inte ja.

*/ ?>
Back