Vart ringer jag när det finns farliga objekt på vägbanan?!

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Vart ringer jag när det finns farliga objekt på vägbanan?!

Tycker mig ofta se diverse farliga objekt som ligger på vägen när man är ute och kör. Sitter jag i bilen brukar jag alltid tänka; -fan, finns det inget nummer man kan ringa så detta kan åtgärdas snarast innan någon skadas eller dör??!!

Någon som har något tips??

Senast låg det två metallock tillhörande målarfärgsburkar i åkeshovrondellen (mindre rondell innan stora brommaplansrondellen om man kommer västerifrån in mot stan), tog ett varv runt för att försöka sparka bort dom. Bang o tvärstopp, dom hade tryckts ner lite och satt fast i den varma asfalten.. livsfarligt för en mcförare...!!!

Vart ringer man för att upplysa om dylikt och få det åtgärdat??? :va

Ring 020-290 290
och rapportera akuta trafikhinder
direkt till Trafik Stockholm!!

Saxat från deras hemsida...

Jag har för mig att farsan har ringt VV någongång när det har legat glassplitter på gatan utanför och att dom har skickat dit någon som har sopat upp det.

Annars kan man ju stanna till vid sidan och slänga skiten till sidan om man har lite tid över..

//J

Ring 020-290 290
och rapportera akuta trafikhinder direkt till
Trafik Stockholm

Polisen är ju alltid ett alternativ annars är det väl till den myndighet som har hand om det aktuella vägnätet, mig vetligt inom staden så är det kommunen och utanför stadsgränsen är det Vägverket.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Polisen om det är akut. Jag ringde polisen när jag låg bakom en folkapickis. Dom hade lagt grejerna på flaket som blåste av på motorvägen. Jag höll på att få en pinnstol i huvudet. :mad:

Du har aldrig riktigt upplevt trafikmiljön i Stockholm va? :va

Haha, Jo..
Trafikmiljön är inte den bästa i Växjö heller..

Men farsan är en jävel på att snacka... Tror mest att dom gjorde det för att få tyst på den "gnälliga förbannade gubben" någon gång :D

kanske läge att ha sticky i denna forumdel, "varning på vägarna syd" / mellansverige samt norr?

åkte en väg idag, där en del hojjar åker, kanske inte generellt sett rr-tempo som bulten, men det är blandat. ut mot bullandö marina, värmdö, efter tuna stall, så är det ngn cementbil eller dyl. som spillt ut ngt som stelnat till stenhårda utbuktningar på vägen, höll på att studsa av med bil, det var riktigt illa!!!

Finns ingen tråd att rapportera i på denna sida? ..iaf ingen som syns.

:va

kanske läge att ha sticky i denna forumdel, "varning på vägarna syd" / mellansverige samt norr?

åkte en väg idag, där en del hojjar åker, kanske inte generellt sett rr-tempo som bulten, men det är blandat. ut mot bullandö marina, värmdö, efter tuna stall, så är det ngn cementbil eller dyl. som spillt ut ngt som stelnat till stenhårda utbuktningar på vägen, höll på att studsa av med bil, det var riktigt illa!!!

Finns ingen tråd att rapportera i på denna sida? ..iaf ingen som syns.

:va

det är precis samma sak mitt i vägen på huddingevägen både söder och norrut.
nästan vid varje trafikljus i vänsterfilen från älvsjöbadet o fram till man svänger av mot huddinge c/haninge o en bit på länna vägen..
Har ju bidgragit till endel späänannde manövrar när man haft lite brådis..:tungan
ta bort skiten tycker man jue..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...