Vart parkerar man hoj i Sthlm?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi satt och spånade om att kanske ta hoj ner till stan på semestern, men vart f-n parkerar man ett gäng hojar så att dom får stå ifred en helg.
(vi kör nog ner en torsdag och hem en söndag-måndag, däremellan ska hojarna stå still).
Vi bor i någon ghetto-förort i en lånad lägenhet.
Det är inga dyrgripar till hojar, men det kan ju vara kul om alla har varsin hoj att köra hem på också, så att dom inte är vandaliserade eller snodda av någon körkåt ligist.

Kan man hyra säker förvaring för 3-6 hojar en helg någonstans?
(obs, allt är bara lösa planer än)

War-psycho skrev:
2114869 Vilken ghetto-förort ?

(Kan ju underlätta lite om man vet det. Stockholm är ju något större än Umeå. :hihi)

Ja alltså vart parkeringen ligger spelar mindre roll eftersom stockholm har en fungerande kollektivtrafik. (jämfört med Umeå där man kan få vänta 1:45min på nästa buss på helgerna)

Förmodligen bor vi i Hallonberga, men med lite tur får vi låna någon annan lägenhet.

Hallonbergen heter det... :)

Borde ju räcka med ett tomt personbilsgarage i så fall.
Får tyvärr inte plats i mitt garage (redan fullt med cyklar), men ska hålla utkik.

Men det borde ju finnas nån med ett garage i närheten ?
(Som kan tänka sig att parkera sin bil på gatan några dar d.v.s.)

Last edited:
GuW skrev:
2114880 Ja alltså vart parkeringen ligger spelar mindre roll eftersom stockholm har en fungerande kollektivtrafik. (jämfört med Umeå där man kan få vänta 1:45min på nästa buss på helgerna)

Förmodligen bor vi i Hallonberga, men med lite tur får vi låna någon annan lägenhet.

Hallonbergen ligger brevid Rissne som ligger brevid r-i-n-k-e-b-y som är synonymen för "förortsghetto"

Flera mc-förare har dödats när de åkt förbi på E18 då bilar från rinkeby kört ut framför dem (bla en kollega på ett tidigare jobb)

Själv råkade jag ut för en bil som körde ut på E18 mitt framför näsan på mig när jag hade grönt och han hade rött... Ren och skär tur att jag klarade de två efterföljande hi-siders som jag fick vid undanmanövern...
Vanligt att bilar där framförs utan försäkring och körkort.

Så att parkera någon slags hoj, eller något fordon överhuvudtaget, där är förenad med stor risk.

Har ett garage som ligger på egen tomt kan nog få plats med några hojjar! ligger dock 2.5 mil norrom sthlm... (iofs med bra kommunikationer)

Hihihihihi, parkera hojar i Hallonbergen. Hihihihihi.
Åk till Skärholmen och ställ några 42"-plasma på en parkering över natten medans du ändå håller på.

Ni kan ställa hojjarna på mitt lager som ligger i gubbängen, söder om stan, om det gäller en helg alltså.....
Det är gallergrind och det ligger i ett bostadshus..... Har aldrig haft någon påhälsning där under alla år.....

Hallobergen e ju fint............ :7peta
Annars e det bara att ställa dom utan för snuthäcken på Kungsholmen dvs på Bergsgatan mittemot Kronobergshäktet/Rikskrim. Jag tror du kan va ganska lugn då. Det brukar inte hända så där jättemycket brottsligt på den gatan.

Bandido skrev:
2116028 Hallobergen e ju fint............ :7peta

Ja visst är det vackert där, jag minns det som igår när jag var tillfälligt inkvarterad på hallonbergsplan det jag minns speciellt är dom härliga trapphusen som konstant var nerpissade, och det hade aldrig gått längre än fem minuter sen någon fimpat sin brajja ovsett vilken tid man kom in i hissen.

Och "grannarna" var enormt trevliga speciellt killarna som stod utanför den "orientaliska" föreningen och rökte när dom hade "landsmannaträff", jag förstod inte allt dom sa men hoppas ni förstår att jag inte kan låna ut min motorcykel till någon utan giltig behörighet.
Och alla trevliga försäljare oftast av "romerskt" ursprung som alltid hade "prima" kvalitetsvaror till ett bra pris.

Ja Hallonbergen är ett trevligt ställe att bo på. :rolleyes:

Markus skrev:
2116181 Har du bott i Hallonbergen? :skrämd

Nja den dåvarande tjejen gjorde det.

Spenderade mina första tolv år här i livet på ett likvärdigt ställe faktiskt, men sedan detta endast haft boende på "anständiga" adresser undantaget detta.

GuW skrev:
2114846 Vi satt och spånade om att kanske ta hoj ner till stan på semestern, men vart f-n parkerar man ett gäng hojar så att dom får stå ifred en helg.
(vi kör nog ner en torsdag och hem en söndag-måndag, däremellan ska hojarna stå still).
Vi bor i någon ghetto-förort i en lånad lägenhet.
Det är inga dyrgripar till hojar, men det kan ju vara kul om alla har varsin hoj att köra hem på också, så att dom inte är vandaliserade eller snodda av någon körkåt ligist.

Kan man hyra säker förvaring för 3-6 hojar en helg någonstans?
(obs, allt är bara lösa planer än)

Om ni skall ha dom i stan så har jag ett bra ställe.. gallergrindar och kod.

PM:a om det är intressant.

Reb0

Tack, tack och tusen tack, jag har fått alla svar jag behöver!

Att SH är så fullt av hjälpsamma människor, jag hör av mig när det blir dags till någon av er.

Jag hade ju fått känslan att det inte var så smart att lämna dom på gatan utanför lägenheten, men att det skulle vara lika illa som att parkera ett par 42" plasma-tv trodde jag inte.
Förra gången vi bodde där så stiftade jag bekantskap med dom nerpissade trappuppgångarna och hissarna som luktade nyfimpad starktobak.
Men vi tillbringade bara nattens timmar där, instängda i lägenheten, och inte speciellt nyktra, men den gången hade vi bara en sunkig hyrbuss...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg