Vart kan man träna cross i sthlm?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja har redan frågat på soe.se och enduromx.com Fick inte mycket till svar där.

Jag är ganska less på att inte kunna träna som jag vill, jag hade laddat som fan för att kunna köra minst 2 gånger i veckan! Men inga banor verkar ha öppet i veckorna så man kan köra...

Kan någon snälla tipsa mig om banor / grusgropar där folk kör, om det är grusgrop bör det vara ett ställe där folk är och kör så man inte blir jagad av grävskopor..

Kan vara ett antal mil bort också för det här funkar inte om jag ska få mycket körtid! Ge mig tips!:tummenupp

barkaby, väsby, arland, uringe..inget har öppet...inte som det står på deras hemsida, självklart har jag kollat alla banor jag kommit på...men ibland vet folk mer än vad som står på deras hemsidor, därför jag frågar..

Grusgroparna vid infra är inget bra alternativ, där har jag blivit jagad av en grävskopa för länge sen..

Jocke W skrev:
2547366 barkaby, väsby, arland, uringe..inget har öppet...inte som det står på deras hemsida, självklart har jag kollat alla banor jag kommit på...men ibland vet folk mer än vad som står på deras hemsidor, därför jag frågar..

Grusgroparna vid infra är inget bra alternativ, där har jag blivit jagad av en grävskopa för länge sen..

Du får helt enkelt fixa lyse och börja åka enduro, finns inget alternativ. Kör du i grusgropar och skit sabbar du bara för oss seriösa som försöker få mer åktid på dom riktiga banorna istället.

Motard nissen skrev:
2547470 oss seriösa

Jag frågar här för att jag är en av dom seriösa! men jag tycker det är helt galet att inte det finns banor som har öppet, hur ska man kunna satsa om det inte går att köra nånstans...

Jocke W skrev:
2547632 Jag frågar här för att jag är en av dom seriösa! men jag tycker det är helt galet att inte det finns banor som har öppet, hur ska man kunna satsa om det inte går att köra nånstans...
gud vad bra det är att bo här jocke. tröttnar på motarden så åker man 200m bort och lägger några varv på crossbanan:D

blom skrev:
2547788 gud vad bra det är att bo här jocke. tröttnar på motarden så åker man 200m bort och lägger några varv på crossbanan:D

i rip your guts out! :D Ja det e fan inte rättvist här i världen...

blom skrev:
2547788 gud vad bra det är att bo här jocke. tröttnar på motarden så åker man 200m bort och lägger några varv på crossbanan:D
hmmm har ni några roliga högskolor i örebro? verkar vara ett trevligt ställe att bo på ;)

blom skrev:

:mad: Sitter ju nästan o blir förbannad när jag tänker på hur mycket ni kan träna (jo jag vet ni har slitit för det).
Själv har man ju Sviestad som närmsta bana. Var hela 6 träningstillfällen för motard i år!!!
Själv tänkter jag köra enduro i vinter. Där är det inget tjat om att det ska vara tjäle i backen som det brukar vara på crossbanorna.

Jocke W skrev:
2547282 Ja har redan frågat på soe.se och enduromx.com Fick inte mycket till svar där.

Jag är ganska less på att inte kunna träna som jag vill, jag hade laddat som fan för att kunna köra minst 2 gånger i veckan! Men inga banor verkar ha öppet i veckorna så man kan köra...

Kan någon snälla tipsa mig om banor / grusgropar där folk kör, om det är grusgrop bör det vara ett ställe där folk är och kör så man inte blir jagad av grävskopor..

Kan vara ett antal mil bort också för det här funkar inte om jag ska få mycket körtid! Ge mig tips!:tummenupp

Beroende på hur långt du vill åka men strängnäs har ju öppet på tisdagar, torsdagar, lördagar och söndagar. Där kan man även träna motard på rallycrossbanan. Vet ej hur de e nu när de börjar bli vintertid.

http://home.swipnet.se/sams/

Nej de e tydligen stängt nu på vardagarna... Men annars mycket trevlig bana! :tummenupp

Uppe i Hallstavik har du ju Sipsjöbanan. Det är iof. en bit för dig att åka...men kanske bättre än inget alls ?. Det är väl ca 9mil Sthlm - Hallstavik

Såhär ser tiderna ut där:
Måndagar 10:00 - 21:00
Tisdagar Stängt
Ondagar 17:00 - 21:00
Torsdagar 12:00 - 21:00
Fredagar Stängt
Lördagar 10:00 - 16:00
Söndagar 10:00 - 14:00

För mer info: http://www.motorklubbenorion.com/MKOrion/cross/index.htm

Jocke W skrev:
2547632 Jag frågar här för att jag är en av dom seriösa! men jag tycker det är helt galet att inte det finns banor som har öppet, hur ska man kunna satsa om det inte går att köra nånstans...
Dom får väl inte ha öppet eftersom det kan störa den stackars omgivningen. Men att 3-400 smådragna och påtända hockey/fotbollshulliganer flockas här å var å slår sönder allt dom ser verkar ju Svenssons gilla :huvet

Har hört lite rykten nu om inomhusbanor i vallentuna och hallstavik.
Något som nån känner till?

Jocke W skrev:
2547282 Ja har redan frågat på soe.se och enduromx.com Fick inte mycket till svar där.

Kolla Ingarö grustag utanför Brunn på Värmdö! massa galningar kör där jag själv bland andra,aldrig nån som klagat!!!

Kolla Ingarö grustag utanför Brunn på Värmdö! massa galningar kör där jag själv bland andra,aldrig nån som klagat!!!

Sett lite enduro-åkare som kör runt bredvid vägen Gustavsberg -> Ingarö samt bredvid 222'an, går det någon enduroslinga där man kan köra på eller?

Sett lite enduro-åkare som kör runt bredvid vägen Gustavsberg -> Ingarö samt bredvid 222'an, går det någon enduroslinga där man kan köra på eller?

hört lite folk som kört en del enduro där, det går väl man om man får är nog en annan fråga. Inte hundra på var de brukar starta/hur rutten går men runt i skogen nära motorvägen(222) ska det vara.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!